Cotroceni Park sparge monopolul Plaza România în vestul Capitalei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Spaţiile destinate centrelor comerciale de tip mall se vor dubla în următorii doi ani, numai prin deschiderea, în 2008, a unei noi locaţii, Cotroceni Park. Cu o suprafaţă construită de 210.000

Spaţiile destinate centrelor comerciale de tip mall se vor dubla în următorii doi ani, numai prin deschiderea, în 2008, a unei noi locaţii, Cotroceni Park. Cu o suprafaţă construită de 210.000 de metri pătraţi, Cotroceni Park va fi cel mai mare shopping center şi parc de birouri din ţara noastră, valoarea investiţiei ridicându-se la 220 milioane de euro. În prezent, suprafaţa totală destinată exclusiv centrelor comerciale de tip mall se ridică la circa 150.000 mp, estimările specialiştilor din sector indicând o majorare de până la 400.000 mp, până la sfârşitul anului 2008, dar cu mult în urma ţărilor din Uniunea Europeană.
Amplasat în sectorul 6, la intersecţia cu Bulevardul Vasile Milea şi Bulevardul Timişoara, şi la doar 30 de minute de centru, mall-ul va avea implicaţii serioase atât asupra centrelor comerciale deja existente în zonă, cât şi asupra preţurilor la apartamentele aflate în vecinătate.
Plaza România se va mai bucura de monopol în zonă şi anul viitor, în 2008 urmând să fie finalizată construcţia noului shopping mall. Potrivit preşedintelui Cotroceni Park, Reuven Havar, lucrările se vor finaliza nu mai târziu de luna septembrie 2008. Din acest moment, Plaza România, prin care, în prezent, trec zilnic circa 30.000-35.000 de vizitatori, în timp ce în weekend numărul ajunge la 40.000-45.000 de vizitatori, ar urma să resimtă din plin această concurenţă, în condiţiile în care distanţa dintre cele două centre va fi de nu mai puţin de un kilometru. "Competiţia va sprijini piaţa de retail şi o va ajuta să crească. O piaţă de retail matură va oferi o mai mare încredere retailerilor internaţionali, ca şi celor locali. Fiind compania ce a introdus conceptul de mall în România şi primul dezvoltator de centre comerciale, credem că principalii beneficiari ai acestei competiţii vor fi clienţii", a declarat, pentru Adevărul, directorul de marketing din cadrul Anchor Grup, Burcu Karasoy. În plus, este de aşteptat ca preţurile imobilelor din zonă să crească în medie cu 10-15%. "Din experienţa anterioară, în zonele unde apar magazine de acest tip, preţurile urcă în medie cu procente cuprinse între 10-15%, şi asta într-un interval destul de repede de la anunţarea oficială a construcţiei", a declarat, pentru Adevărul, Radu Zilişteanu, analist al pieţei imobiliare.
Spaţiile comerciale, închiriate în proporţie de 60%
Interesul pentru noul mall este deja foarte ridicat, suprafaţa disponibilă spre închiriere, de 75.000 mp, fiind deja contractată în proporţie de 60%. "Deşi iniţial investitorii au avut în vedere dezvoltarea celor 75.000 mp închiriabili în două etape (etapa I - 60.000 mp, etapa a II-a -15.000 mp), având în vedere că deja s-a închiriat mai mult de 60% din suprafaţă şi datorită cererilor venite din partea retailerilor, acţionarii au hotărât să demareze şi etapa a II-a", a declarat, în cadrul unei conferinţe de presă, Cristina Dumitrache, negociatorul care se ocupă de închirierea spaţiilor, din cadrul firmei Active Consulting. Până în prezent au încheiat pre-contracte brandurile real hipermarket, Leonardo, Domo, Intersport, Sephora, House of Art, Levis, Marks&Spencer. Potrivit reprezentantului Active Consulting, branduri internaţionale care nu sunt încă prezente pe piaţa românească şi-au exprimat interesul de a închiria spaţii comerciale la Cotroceni Park. Printre numele a căror prezenţă este sigură se numără austriecii de la Deichmann, companie care comercializează încălţăminte din piele, Tosca Blu-genţi, Police, Marionnaud, S. Oliver etc. În total, locaţia va avea 2.500 de locuri de parcare, va cuprinde 250 de magazine, un hipermarket, restaurante fast food, o sală de fitness, 20 de săli de cinema şi o premieră pentru România - primul IMAX - cinematograf 3D. "Această tehnologie va fi adusă de Cinema City, cel mai mare operator de cinema multiplex din Europa Centrală şi de Est", spune Havar.
Randament anual de 12%
Cotroceni Park va fi construit de grupul AFI Europe, membru al grupului Africa Israel Investements, şi NCH Real Estate, administrat de NCH Capital Inc., recunoscută ca fiind una dintre primele companii de management în investiţii private care operează în Europa de Est. Pentru construcţia centrului comercial vor fi investiţi 160 milioane de euro. Proiectul va cuprinde şi cinci imobile de birouri, a căror valoare este estimată la 60 milioane de euro. "Unul dintre imobile ar putea fi un hotel. Suntem în discuţii pentru alegerea operatorului. În Israel, Africa Israel Investments

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite