Costurile de întreţinere a drumurilor vor creşte şi în 2006

0
Publicat:
Ultima actualizare:

ÎntreŢinerea drumurilor de asfalt ar putea să se scumpească din cauza evoluţiei ascendente a preţului petrolului la nivel internaţional. Petrolul este materia primă de bază în industria

ÎntreŢinerea drumurilor de asfalt ar putea să se scumpească din cauza evoluţiei ascendente a preţului petrolului la nivel internaţional. Petrolul este materia primă de bază în industria bitumului, produs utilizat pentru asfaltarea drumurilor româneşti. În plus, pentru că statul acordă facilităţi celor care aduc acest produs din străinătate, sunt încurajate importurile în detrimentul producţiei autohtone. Creşte astfel dependenţa României de cotaţiile internaţionale ale petrolului.
Scandalul petrolului fierbe bitumul din cazane

Anul 2006 a debutat cu o creştere de peste doi dolari a cotaţiei petrolului, ca urmare a disputei ruso-ucrainene legată de furnizarea de gaze naturale. Prognozele pieţei au indicat pentru acest an un preţ mediu al petrolului de referinţă pe piaţa americană de 57,31 dolari/baril, faţă de 56,7 dolari/baril în 2005. Cum bitumul este dependent de petrolul brut, ca produs obţinut la capătul lanţului de distilare, drumarii cred că piaţa autohtonă ar putea suferi de pe urma acestei majorări a preţului internaţional. Aceasta cu atât mai mult cu cât mai bine de jumătate din bitumul topit în asfaltul drumurilor româneşti este adus de afară.
Bitumul, în aceeaŞi categorie fiscală cu fructele tropicale

"Încurajarea importurilor de produse primare, fără grad ridicat de prelucrare tehnologică şi pe care economia naţională le produce, este dăunătoare balanţei comerciale", ne-au declarat specialiştii pieţei. Ei susţin că bitumul poate fi asigurat din producţia internă în condiţiile în care România îşi acoperă peste 50% din materia primă necesară. Mai mult, importurile de bitum sunt exonerate de taxe vamale - printr-o normă metodologică de aplicare a Codului fiscal -, ca şi cum ar fi produse deficitare pe piaţa românească, precum citricele, bananele ori mirodeniile orientale.

Cimentul, o posibilă alternativă
Drumarii spun că folosirea cimentului ca variantă constructivă pe drumurile româneşti ar putea costa statul mult mai puţin, având în vedere că îmbrăcăminţile din beton necesită cheltuieli de întreţinere şi reparaţii cu până la 55% mai mici faţă de bitum.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite