Copiii învârt pe degete jucării de peste 10 milioane de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

ajuns să fie cumpărate doar pentru copii de până în trei ani. Vânzări susţinute prin dezvoltarea altor produse"Noile jucării electronice sau cu soft-uri implementate încep să prindă teren

ajuns să fie cumpărate doar pentru copii de până în trei ani.

Vânzări susţinute prin dezvoltarea altor produse
"Noile jucării electronice sau cu soft-uri implementate încep să prindă teren pentru grupa de vârstă 3-5 ani. După această perioadă însă calculatorul devine suveran", ne-a declarat Răzvan Bădilă, director la Paralela 45 Turism, importator unic al produselor Chicco.
În aceste condiţii, producătorii autohtoni încep să se reorienteze spre dezvoltarea altor produse pentru susţinerea vânzărilor. "Segmentul de piaţă căruia ne adresăm este în scădere, motiv pentru care, pe lângă păpuşi, am dezvoltat un important segment de figurine şi animale pentru grădină.
Produsele au prins foarte bine şi au înlocuit producţia de păpuşi din februarie-mai a.c.", ne-a declarat Dana Neacşiu, manager la compania Arădeanca.

Brandurile câştigă teren
Comercializarea produselor la negru reprezintă un alt dezavantaj al producătorilor autohtoni. Specialiştii în domeniu apreciază că acest segment se ridică la circa 30%, în România foarte puţine firme supunându-şi jucăriile unor teste de siguranţă înainte de a fi lansate pe piaţă. Totuşi, chiar şi în aceste condiţii, românii au început să prefere jucăriile de calitate. Dana Neacşiu constată că, deşi puterea de cumpărare a românilor nu a crescut foarte mult, se observă o cerere crescândă pentru păpuşi scumpe cu diverse mecanisme şi accesorii care fac păpuşa interactivă. "Cererea de consum s-a modificat extrem de rapid şi radical. În ţara noastră, până în iunie 2005, jucăriile fără brand, comune, de provenienţă China, dominau sever piaţa. Din aceasta cauză, valoarea totală a pieţei româneşti era la 50% din cea a Ungariei, cu toate că numărul de copii era mult mai mic", ne-a declarat George Constantinescu, managerul Noriel Impex.

Export prin intermediari italieni
Cu cotă de piaţă din sectorul de păpuşi de circa 30%, compania Arădeanca realizează în sistem lohn jucării ce sunt vândute în toată Europa prin interme-diari italieni. "Din iulie şi până spre finele anului lucrăm numai pentru export", ne-a declarat directorul Arădeanca. Compania exportă produse în valoare de doar 150.000 de euro, din cauza capacităţii de producţie extrem de reduse. Anual însă, Arădeanca produce păpuşi în valoare de aproximativ 500.000 de euro. În ceea ce priveşte volumul de jucării existente pe piaţa românească, Neacşiu susţine că este greu de cuantificat. "Datele statistice nu corespund cu cele din vamă. La asta se adaugă şi piaţa neagră, ce nu poate fi controlată", susţine managerul Arădeanca.

Creştere anuală de peste 20%
Piaţa jucăriilor din ţara noastră se ridică la peste 10 milioane de euro anual, iar media anuală de creştere a vânzărilor pe segmentul brand este, potrivit specialiştilor, de peste 20%. Deşi are o valoare triplă faţă de vecinii noştri bulgari, nivelul estimat al pieţei jucăriilor din România se situează la 50% din cel din Ungaria şi Cehia, şi la doar 25% faţă de cel din Polonia. Toată piaţa central şi est-europeană, inclusiv Rusia reprezintă aproximativ 8% din piaţa Uniunii Europene.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite