Copiii dictează ce jucării se vând mai bine

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Păpuşi care fac tumbe, vorbesc şi dansează, trenuleţe cu abur, maşinuţe electrice, console playstation sau căsuţe proprii pentru cei mici. Un lucru e cert, copiii vor jucării din ce în ce

Păpuşi care fac tumbe, vorbesc şi dansează, trenuleţe cu abur, maşinuţe electrice, console playstation sau căsuţe proprii pentru cei mici. Un lucru e cert, copiii vor jucării din ce în ce mai complicate, iar goana pentru darurile de Crăciun de anul acesta deja a început.
Dar asta înseamnă şi că părinţii trebuie să scoată din buzunare, uneori, sume colosale, pentru a-şi putea face copiii fericiţi. şi cum ai putea să-i refuzi celui mic ultimul joc Lego care de-abia a apărut, chiar dacă acesta costă şi câteva milioane de lei, sau consola de doar câteva sute de euro la care râvnesc de altfel copiii din toată lumea? Mai ales că o astfel de jucărie l-ar ţine ocupat suficient de mult timp pentru a nu mai simţi că există un copil în casă.
Preţ-record de 100.000 de euro
Piaţa de jucării s-a schimbat radical în România ultimilor ani. Telefoanele mobile şi playerele Mp3 concurează acum serios cu jucăriile tradiţionale. În acelaşi timp, este dificil de prevăzut ce jucării şi-ar dorii copiii, pentru că trendul se schimbă mai repede ca niciodată. Practic, jucăriile care se lansează în marile ţări ale lumii ajung acum foarte rapid şi în magazinele româneşti.
Dar părinţii se pot consola cu faptul că cea mai scumpă jucărie din lume întârzie totuşi. Este vorba de "Tumle Outpost", care ajunge până la 100.000 de euro. Acesta este un adevărat teren de joacă, dotat cu turn de control, pereţi pentru escaladă, poduri suspendate, "temniţă", tobogan, care ar putea fi amplasat cu uşurinţă în orice grădină. Însă importatorii şi distribuitorii de jucării spun că piaţa românească este într-o continuă expansiune, aşa că nu ar fi de mirare ca peste câţiva ani să găsim un "Tumle Outpost" şi în România. "Faţă de anul trecut, pot spune că piaţa a crescut cu 30%", declară Marius Soponar, coordonator vânzări "Simba Toys". Într-adevăr, este nevoie şi de un buzunar adânc pentru a-i putea împlini visul copilului. Dar cum părinţii fac ce dictează cel mic şi mai ales sunt din ce în ce mai dispuşi să plătească o sumă mare pentru calitate, jucăriile costisitoare îşi găsesc până la urmă cumpărătorii.
"Cea mai scumpă jucărie pe care am avut-o noi până acum este o maşinuţă electrică, în valoare de 1.800 de lei. Pe ultima am vândut-o acum două săptămâni. Dar cei care achiziţionează astfel de jucării sunt în general oameni cu un venit peste mediu", explică Marius Soponar. Dacă cea mai scumpă a fost o maşinuţă electrică, cea mai căutată jucărie a fost tot o maşinuţă. De această dată, una teleghidată, de epocă, lungă de un metru, în valoare de 400 de lei. "Oamenii nu mai cumpără orice fel de jucărie. Vor calitate", afirmă Soponar.
Nintendo Wii va fi în România până la Crăciun
Copilul are prea multă energie şi nu vrea să mai stea în casă? Un tobogan de grădină sub formă de castel ar rezolva situaţia. Mai ales că este fabricat din material plastic special, tratat cu vopsele nontoxice. La Chicco, aceasta este cea mai scumpă jucărie şi valorează 1.700 de lei. Dar nicio căsuţă de grădină sub forma unei tomate nu ar fi de neglijat. În plus, costă cu 500 de lei mai puţin. "A crescut şi puterea de cumpărare a românilor şi de aceea firmele îşi diversifică gama, aduc produse de calitate, lucruri care se reflectă şi în preţ. Sunt jucării care prind pe alte pieţe, iar la noi, nu. Un exemplu ar putea fi păpuşa Bratz, care la noi nu a prins. ştiu că la un moment dat a fost o ruptură la importul acestor jucării, dar am văzut că au apărut din nou. Se caută mult jocurile elaborate, cu telecomandă sau de construcţie", spune Ştefana Morariu, director comercial Chicco România.
Dar când şi cine dictează ce jucării vor fi la modă în întreaga lume? Ei bine, aceste detalii se stabilesc la cel mai mare târg de jucării din lume, cel de la Nurenberg, care are loc în fiecare an, în februarie. Aici vin cei mai importanţi producători de jucării şi îşi prezintă ideile pentru anul în curs. Iar în luna martie, acestea ajung deja în magazine. De ceva vreme, copiii români nu mai trebuie să aştepte luni în şir până când jucăria pe care au văzut-o în reclama de la televizor să ajungă şi în lada lor cu "bunătăţi". "Lansările produselor, în România, coincid cu cele din restul Europei. În privinţa celor din SUA, acestea, de regulă, vin la trei-patru luni după ce sunt lansate acolo", spune Michael Allardin, manager general Best Distribution. Acelaşi lucru este valabi şi în cazul consolelor de jocuri. Adolescenţii trebuie să mai aibă răbdare până pe 8 decembrie pentru a-şi putea achiziţiona noul Nintendo Wii. Preţul la care va fi comercializat este de 1.400 de lei. Sony Playstation 3 va sosi în România abia în primăvara anului viitor şi va costa peste 600 de euro.
Magazinele virtuale, din ce în ce mai căutate
"Nu numai adolescenţii preferă jocurile pentru PC şi consolele inspirate din filme şi desene animate, ci şi copiii mai mici. Cele mai căutate şi apreciate titluri sunt Harry Potter şi Ice Age2. Iar copiii sunt cei care au de cele mai multe ori iniţiativa în achiziţionarea jocurilor. De obicei, părinţii se orientează după preferinţele copiilor, însă au în vedere şi alte două aspecte: preţul şi gradul de violenţă. În cazul în care ambele îi mulţumesc, alegerea copilului se concretizează în achiziţionarea jocului", explică Michael Allardin. La Best Distribution, cea mai scumpă consolă, distribuită în magazinele Diverta, este Sony Playstation Portable, de aproape 1.000 de lei.
Dar şi magazinele virtuale de jucării sunt din ce în ce mai căutate. şi de această dată, calitatea produselor primează în alegerile pe care le fac părinţii. "Clienţii noştri asta caută. Unele dintre jucării sunt într-adevăr scumpe, dar merită. Mă refer aici la vehiculele pentru copii, ale căror preţuri sunt între 500 şi 3.500 de lei. Nu se mai caută jucăriile simple. Cea mai scumpă jucărie este o maşinuţă electrică de 3.105 lei. Iar copilul se simte ca un adult în ea", spune Cecilia Faliboga, director de marketing al magazinului on-line "Violoncel".
Albă ca Zăpada, Cenuşăreasa, Aladdin şi Yasmine cu accesorii, toate acestea vor fi o adevărată provocăre pentru fetiţe. Cei de la Simba Toys au făcut furori cu căsuţa celor şapte pitici, fetiţele vor sta toată ziua în camera lor, aceasta putând fi comercializată cu 450 de lei. "Se mai întâmplă să rămânem şi fără marfă în stoc, dar noi lucrăm foarte bine cu reprezentanţa din Ungaria, iar când rămânem fără marfă apelăm la ei" spune Marius Soponar, coordonator vânzări "Simba Toys". O concurentă adevărată pentru păpuşa Barbie este Steffi, care poate fi cumpărată la jumătate din preţul acesteia. şi anume doar cu 40-50 de lei. Un set complet Steffi cu accesorii ajunge la sub un milion de lei. Majoritatea produselor acesttei companii sunt fabricate în China. "Dar cam 70% din jucariile din România şi nu numai, sunt produse în China. Dar asta nu înseamnă calitate mai proastă. Simba International, de exemplu, este o firmă din Germania, iar fabrica din China este propietate nemţească. Marfa care ajunge în România este aceiaşi cu cea care ajunge în întreaga Europă. Nu se face diferenţă", explică Marius Soponar. "Piaţa românească a jucariilor contrafăcute a scăzut foarte mult pentru ca oamenii încep să caute mai multă calitate", adaugă el.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite