Construirea Autostrăzii Bucureşti-Braşov începe la primăvară

0
Publicat:
Ultima actualizare:

consorţiul românesc format din firmele PA&CO Internaţional - Eurotrading Construct - UMB Spedition - Comaxa va demara lucrările pentru construirea porţiunii de autostradă cuprinse între

consorţiul românesc format din firmele PA&CO Internaţional - Eurotrading Construct - UMB Spedition - Comaxa va demara lucrările pentru construirea porţiunii de autostradă cuprinse între Bucureşti şi Ploieşti. Grupul de firme a câştigat licitaţia de construire a celor 60 de km de autostradă cu o ofertă de 200 milioane de euro. Tot la anul, la sfârşitul lunii februarie, vor începe lucrările şi la tronsoanele de autostradă Ploieşti-Comarnic, Comarnic-Predeal şi Predeal-Braşov. Deocamdată nu se cunoaşte numele firmelor care vor lucra la realizarea celor trei tronsoane. Câştigătorii vor fi cunoscuţi până la sfârşitul acestui an, după organizarea licitaţiei, după cum a anunţat ministrul Radu Berceanu. Cele trei porţiuni care vor face legătura între Ploieşti şi Braşov vor fi construite în sistem Design-Build-Operate (DBO), adică firma câştigătoare va asigura atât proiectarea şi construcţia, cât şi operarea autostrăzii. Nu aceeaşi metodă se va aplica şi în cazul primelor două tronsoane, de la Bucureşti la Ploieşti, pentru care firmele vor face doar proiectare şi construire. Mai rămân primii 19,5 kilometri ai autostrăzii, care nu au fost încă licitaţi din cauza unor probleme legate de achiziţia terenurilor. Din acest motiv, traseul iniţial al rutei a trebuit să fie modificat.
Statul vrea controlul finanţării
Potrivit ministrului Berceanu, este preferată varianta finanţării lucrărilor de construire din surse bugetare sau din împrumuturi comerciale ori din bani de la instituţii internaţionale. În acest fel, autostrăzile vor putea fi construite mult mai rapid. "Ar fi existat şi posibilitatea ca aceste firme să finanţeze construirea autostrăzilor şi după aceea noi să plătim", a precizat Berceanu. Soluţia nu este însă pe placul şefului MTCT, care este de părere că varianta este mai scumpă, pentru că firmele îşi vor face nişte evaluări ale riscurilor şi vor veni cu preţuri mai mari. "Ele iau bani de la bănci mai scump decât putem lua noi de la instituţiile europene", a explicat Berceanu.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite