Concesiunea, ultima soluţie pentru infrastructură

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ministerul Transporturilor a decis să concesioneze viitoarele autostrăzi După o lungă perioadă de finanţări direct de la bugetul statului, pentru dezvoltarea infrastructurii, conducerea

Ministerul Transporturilor a decis să concesioneze viitoarele autostrăzi

După o lungă perioadă de finanţări direct de la bugetul statului, pentru dezvoltarea infrastructurii, conducerea Ministerului Transporturilor a ţinut, ieri, o întreagă pledoarie în favoarea variantei concesiunii, ca soluţie salvatoare. Principalul avantaj al concesionării ar fi acela că fondurile necesare trebuie asigurate nu de la stat, ci din sursele concesionarului.

Ministrul transporturilor, Ludovic Orban, consideră că singura modalitate pentru dezvoltarea infrastructurii în următorii ani o reprezintă contractele de concesionare. S-ar putea construi, astfel, atât autostrăzile pentru care pregătirile formale sunt în stadii avansate, cât şi canalul navigabil Dunăre-Bucureşti.

Ludovic Orban, care a participat la o dezbatere pe tema concesionărilor şi achiziţiilor publice, organizată de Money Chanel, şi-a exprimat deschis poziţia de susţinător al contractelor de concesionare în privinţa construcţiilor de autostrăzi, bazându-se pe principiul că utilizatorul plăteşte.

"Fără concesionări, România nu îşi poate dezvolta în următorii şase-şapte ani structura de autostrăzi. Rambursarea investiţiilor urmează să se facă în 20-30 de ani, fie prin intermediul unei taxe pe autostradă, fie de la buget". Orban a precizat că, în cazul rambursării investiţiilor de la buget, nu i se pare normal ca toţi românii să plătească pentru cei care folosesc o autostradă.

Comarnic-Braşov, perla coroanei

"Am demarat procedurile de achiziţie şi suntem în prezent în faza de precalificare pentru tronsonul Comarnic-Braşov", a precizat ministrul transporturilor. În opinia sa, licitaţia pentru acest tronson va fi un succes, pentru că există 12 consorţii care au depus oferte în faza de precalificare.

Având în vedere intensitatea traficului rutier din zona Comarnic-Predeal-Braşov, putem spune că aceasta ar aduce viitorului concesionar un venit sigur din taxele pe care le va institui, pentru rambursarea investiţiei. În fine, Orban este convins că "nu vor mai fi făcute aceleaşi greşeli" ca în cazul autostrăzii Transilvania, el amintind că realizarea acesteia trebuia să fie făcută printr-un parteneriat public-privat, însă ulterior s-a transformat într-un contract finanţat de la buget.

Conducerea Ministerului Transporturilor a reamintit şi de intenţia de a construi un aeroport în sudul Bucureştiului, precum şi de realizarea contractului de concesionare în domeniul feroviar şi cel fluvial. "Mă gândesc serios să realizez canalul navigabil Dunăre-Bucureşti tot în regim de concesiune. Acum, proiectul se regăseşte la Apele Române, însă am intrat în faza de preluare la Ministerul Transporturilor a administraţiei canalelor navigabile", au precizat oficialii ministerului.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite