Competiţia generează nevoia de instruire modernă a angajaţilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Sectoarele cele mai competitive ale economiei româneşti sunt şi cele care utilizează soluţii de e-learning. Industria se va dezvolta atunci când competiţia se va accentua şi în alte domenii

Sectoarele cele mai competitive ale economiei româneşti sunt şi cele care utilizează soluţii de e-learning. Industria se va dezvolta atunci când competiţia se va accentua şi în alte domenii economice, când investiţiile nu se vor mai concentra în sectorul imobiliar.
Piaţa serviciilor de e-learning destinate companiilor se va situa în acest an la 3-3,5 milioane de euro, în creştere faţă de anul trecut, când aceasta a măsurat 8-900.000 de euro, apreciază Horaţiu Berdilă, director comercial Softwin. "Sunt convins că 2007-2008 vor fi ani hotărâtori, dar nu vor fi explozii pe piaţă. Vor fi trenduri crescătoare - 10-20% faţă de ce există acum", crede Berdilă. Anul trecut, piaţa cea mai importantă a fost cea financiar-bancară. O bancă mare în România, care cheltuia înainte 180 de euro pentru testarea unui angajat pe an, acum chetuieşte 33 de euro, arată Berdilă. E-learningul este un diferenţiator pentru cei care au competiţie, pentru cei care nu au competiţie este un non-sens.
Patru domenii au un apetit special pentru învăţarea electronică. "E vorba de patru verticale, care au un interes crescut pentru soluţiile de e-learning: sectorul financiar-bancar, farmaceutic, telecomunicaţii şi public", a declarat Horaţiu Berdilă, la ediţia I a seminarului "e-Learning - avantaje competitive prin instruirea angajaţilor", organizat de Finmedia. El explică fenomenul prin competiţia care există pe aceste pieţe. Cu cât sistemul devine mai competitiv, cu atât nevoia de diferenţiere se reflectă în eforturi orientate spre învăţare şi spre e-learning. Industria va exploda atunci când vor veni investiţii în domenii foarte competitive, bazate pe cunoaştere şi nu se vor mai concentra în sectorul imobiliar, consideră Berdilă. În afară de cele patru domenii, există interese şi pe alte verticale, dar e-learningul nu este considerată o soluţie prioritară. Berdilă vede în tot ceea ce înseamnă retail şi distribuţie un potenţial beneficiar. El crede că există multiple modalităţi de a folosi soluţiile de e-learning pe echipamente precum smarphone sau palm-uri, cu care reţelele de distribuţie sunt echipate. I-Pod-urile, mp3 play-ere cu un ecran ceva mai mare pot rula şi ele aplicaţii e-learning. Industria cărnii ar putea să fie iar un beneficiar al e-learningului.
"O soluţie de e-learning este specifică unei organizaţii care depăşeşte 300 de angajaţi distribuiţi pe un teritoriu mare", arată Berdilă. În aceste organizaţii avantajele se observă cel mai bine.
Oricât de bun ar fi sistemul implementat, reuşita depinde de utilizarea sa. Dar ca să poţi utiliza, trebuie mai întâi să înveţi despre el, iar acest proces se face nu în mediul electronic, ci faţă în faţă. "Elementul esenţial în succesul sau insuccesul unei soluţii de e-learning nu este atât de mult calitatea ei, cât aspectele umane, sociale şi de cultura organizaţională. Dacă nu sunt corelate să sprijine învăţarea, soluţia de e-learning poate să fie un insucces", consideră Cosmina Coman, director executiv Unitatea Managementul Cunoaşterii BCR. Ea crede că este foarte important să fie o comunicare internă în momentul în care implementezi o soluţie de e-learning. Ghidurile de utilizare, dvd-urile de prezentare care conţineau mesajul preşedintelui băncii şi care au fost trimise tuturor sucursalelor nu au avut atâta greutate cât contactul faţă în faţă. Soluţia pe care banca a găsit-o a fost ca absolut toţi oamenii care urmează cursurile rezidenţiale din centrele noastre de pregătire, indiferent de natura cursului, să participe la o prezentare a soluţiei de e-learning o jumătate de oră. "Trebuie multă perseverenţă în comunicarea internă", arată Coman.
Radu Jugureanu, director programe educaţionale Siveco, priveşte în perspectivă dezvoltarea sistemelor e-learning în companii. "Suntem la începutul unui proces în şcoala mică, în gimnaziu şi în liceu. Acest proces este ca un val. Va trece către zona universitară, unde copiii vor cere soft educational şi vor cere lucreze mai departe cu ce au fost obşinuiţi opt ani de zile, iar apoi vor trece în business, unde iar vor dori să se instruiască ajutaţi de astfel de sisteme", arată Jugureanu.

Beneficiile e-learning-ului
Instruire rapidă a unui mare număr de angajaţi
* Ajută la integrarea rapidă a noilor angajaţi
* Facilitează actualizarea rapidă a normelor şi a procedurilor
* Sprijină lansarea rapidă de produse noi pe piaţă
Costuri scăzute de livrare
* Menţin acelaşi cost indiferent de numărul de participanţi
* Reduc costurile ascunse de scoatere a angajaţilor din producţie
* Reduc costurile de deplasare pentru instruire
Rapoarte de monitorizare a procesului de învăţare
* Intervine în timp real pentru optimizarea performanţei angajaţilor
* Garantează standard unitar în servirea clienţilor
* Evaluează impactul pregătirii asupra performanţei organizaţiei
Cunoştinţe structurateşi uşor accesibile
* Clarifică întrebările posttraining în orice moment
* Angajaţii aleg momentul instruirii
* Învaţă rapid şi găsesc cu uşurinţă informaţia

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite