Companiile străine vor să cumpere firmele româneşti de taxi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

achiziţiilor din plan local. Oricum ar fi, este de aşteptat ca mediul de business din România să cunoască transformări radicale. Un sector în care se prefigurează deja modificări importante

achiziţiilor din plan local. Oricum ar fi, este de aşteptat ca mediul de business din România să cunoască transformări radicale.
Un sector în care se prefigurează deja modificări importante este cel al firmelor de taximetrie. Potenţial de dezvoltare există, însă până în prezent achiziţiile au fost modeste, cele mai spectaculoase fuziuni fiind aşteptate în cursul anului viitor. "Schimbări majore vor avea loc cu siguranţă anul viitor. Deocamdată nu putem vorbi decât de vânzarea companiilor Domino şi Fidel Taxi, care au fost preluate de o companie israeliană", a declarat pentru Adevărul reprezentantul Camerei Naţionale a Taximetriştilor din România (CNTR), Teodor Anghel. Interesul străinilor pentru câştigarea de cote de piaţă în acest sector de prestare de servicii s-a concretizat încă de la sfârşitul anului trecut, când o companie din Grecia, Olympos, a cumpărat două societăţi mici, Bagheti Star şi HMV.
Achiziţii stopate de prevederile legale
Deşi investitori din Grecia, Turcia sau Italia s-au arătat interesaţi de companiile de taxi din ţara noastră, preluările concrete întârzie să apară. Pe de o parte, prevederile legislative nu oferă potenţialilor investitori stabilitate, iar pe de altă parte, sectorul duce lipsă de forţă de muncă. Potrivit oficialului CNTR, marile achiziţii se vor perfecta de-abia atunci când se va şti dacă numărul de licenţe rămâne unul fix sau nu.
"Discuţiile s-au purtat cu precădere la nivelul firmelor mici de taximetrie, însă fără a le neglija şi pe cele mari", spune Anghel, lăsând să se înţeleagă că achiziţiile se vor concentra, în prima fază, pe companiile autohtone de talie mică. Potrivit Legii 38/2003, privind transportul în regim de taxi şi închiriere, autorizaţia pentru transport de persoane sau bunuri în regim de taxi se emite la cererea operatorului de transport sau a taximetristului independent de către autoritatea administraţiei publice locale sau a municipiului Bucureşti pe raza căreia solicitantul îşi desfăşoară activitatea, îşi are sediul sau o filială, după caz, pe baza unei documentaţii minime.
Lipseşte forţa de muncă
Deficienţele care apar în activitatea de prestări servicii este pusă de operatorii de taxi şi pe seama lipsei de personal. Potrivit acestora, la nivel naţional ar putea fi anagajaţi fără probleme circa 40.000 de taximetrişti, însă, deşi oferta există, cererea este inexistentă. Acest aspect se pare că joacă un rol esenţial în decizia investitorilor străini de a investi pe acest segment. Reprezentantul Camerei Naţionale a Taximetriştilor din România consideră că numai în Capitală ar putea fi angajate aproximativ 4.000 de persoane. Deşi normal ar fi să se lucreze pe schimburi, 80% din cursele realizate zilnic sunt realizate de autoturisme pe care este repartizat un singur şofer.
Lucrez de dimineaţa până seara spre ora 22.00. Suma pe care trebuie să o dau zilnic companiei este de 170 RON. Pentru ce depăşeşte, mi se returnează un anumit comision
, spune un lucrător al unei companii de taxi din Capitală.
Taximetria, o piaţă de peste 200.000 de euro/zi
În prezent, la nivelul Capitalei sunt 3.100 de taximetrişti independenţi şi peste 6.200 de autorizaţii obţinute la nivelul companiilor. Firma care deţine cele mai multe vehicule în parcul propriu, respectiv 470, este CrisTaxi, iar compania care dispecerizează cele mai multe maşini este Taxi 2000. Salariul unui taximetrist variază între 200-300 de euro, la care se adaugă şi sumele rezultate din reţinerea comisionului. La un calcul sumar, reiese că firmele de taximetrie învârt pe degete o piaţă zilnică de circa 200.000 de euro. Valoarea a fost calculată la o medie zilnică de 5.000 de curse, coroborată cu un venit mediu de circa 40 euro/zi.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite