Companiile aleg să-şi externalizeze serviciile de curăţenie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Serviciile de curăţenie la domiciliu au început să cunoască o ascensiune deosebită în ultimii trei ani. Cifrele de afaceri ale agenţilor economici implicaţi în sector cresc anual cu

Serviciile de curăţenie la domiciliu au început să cunoască o ascensiune deosebită în ultimii trei ani. Cifrele de afaceri ale agenţilor economici implicaţi în sector cresc anual cu aproximativ 20%. O pondere importantă în totalul cererilor o au companiile, pentru că tot mai multe optează pentru externalizarea acestor servicii.
Una dintre cauze este dezvoltarea tot mai pregnantă a sectorului imobiliar, în speţă, a construcţiilor de spaţii destinate birourilor. Avântul este de aşteptat să survină abia după integrarea ţării noastre în Uniunea Europeană, când multe companii străine noi îşi vor face simţită prezenţa pe piaţa românească. În plus, actorii din domeniu speră ca, odată cu trecerea timpului, şi persoanele fizice să conştientizeze că apelul la o firmă specializată de curăţenie nu înseamnă nici pe departe un lux pe care nu şi-l pot permite.
Cristina Sima, manager general al firmei de curăţenie "Crisstal", vorbeşte de o creştere a cifrei de afaceri de la an la an cu circa 30%. De cealaltă parte, compania General Cleaning şi-a dublat cifra de afaceri în perioada mai-septembrie.
"Cifra de afaceri a avut creşteri lunare de 10-12%, cu un vârf de creştere de 30% în lunile august şi septembrie", spune directorul general, Giani Podasca. Cât priveşte comportamentul populaţiei faţă de aceste servicii, prestatorii din domeniu spun că persoanele fizice au încă o oarecare rezervă.
"Am impresia că românii manifestă încă o reticenţă vizavi de cineva străin care le intră în casă. Nu există o educaţie în sensul ăsta. Ca şi venituri în total pondere, cele din partea persoanelor fizice sunt nesemnificative", a precizat Sima.
Potrivit acesteia, ponderea solicitărilor venite din partea persoanelor fizice se situează la circa 5% din total, restul reprezentând cereri din partea companiilor. Chiar şi în aceste condiţii, volumul cererii de servicii nu este constant pe tot timpul anului. "De obicei, solicitările cresc în perioada sărbătorilor, înainte de Paşte şi Crăciun", spune Giani Podasca, directorul general al companiei General Cleaning.
În general, persoanele fizice apelează la acest fel de servicii de două ori pe an, şi mai ales pentru curăţatul covoarelor. Preţul pentru prestarea unor astfel de servicii variază în funcţie de persoana fizică sau juridică care cere un astfel de ajutor. Astfel, tariful pentru serviciile prestate unei persoane fizice sunt de obicei mai mari decât cele percepute unei companii, din cauza dificultăţilor mai mari. "La firme, volumul de muncă este mai mare, dar mai simplu, asta şi pentru că nu au bucătărie", spune Sima.
Astfel, dacă pentru curaţatul unui metru pătrat de covor tariful este de 5 lei pentru persoana fizică, în cazul companiilor, tariful este redus la jumătate. În medie, curăţenia generală pentru un apartament cu două camere costă 300 lei, sumă din care, după scăderea tuturor variabilelor, în speţă impozite sau salarii, companiei prestatoare de servicii îi revin în jur de 100 de lei. Ofertele firmelor din domeniu constau în curăţenie săptămânală, pe baza încheierii unui abonament, curăţenie generală, după zugrăvit, şters geamuri cu ustensile şi soluţii profesionale, curăţat covoare, mochete sau canapele.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite