Companiile petroliere vor să investească în spaţiile de servicii de pe autostrăzi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Tergiversarea construcţiei de autostrăzi ţine departe investiţii de sute de milioane de euro în infrastructura de servicii adiacente. Companiile ar investi în benzinării, restaurante şi

Tergiversarea construcţiei de autostrăzi ţine departe investiţii de sute de milioane de euro în infrastructura de servicii adiacente.
Companiile ar investi în benzinării, restaurante şi hoteluri pe marginea autostrăzilor, acolo unde există posibilitatea, dar se lovesc de indecizia autorităţilor care tot amână desfăşurarea licitaţiilor pentru astfel de proiecte. Licitaţiile ar urma să fie demarate la finele anului, în cazul Autostrăzii Soarelui, după care va urma selecţia concesionarului serviciilor.
Astfel că, în timp ce în ţările civilizate, operatorii de pe autostrăzi au inventat metode inedite pentru atragerea clientelei, în România, călătorii sunt privaţi de cele mai elementare servicii. În plus, lipsa unor astfel de spaţii destinate exclusiv staţionării pe autostradă măreşte riscul accidentelor, călătorii fiind nevoiţi să se oprească fix pe marginea drumurilor.
Între timp, există doar intenţii ale companiilor autohtone interesate de extinderea pe aceste tronsoane. Rompetrol este una dintre ele.
"Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) nu a anunţat organizarea unor astfel de licitaţii. În cazul în care vor avea loc, Rompetrol Downstream intenţionează să participe la licitaţiile organizate de CNADNR pentru construirea unor benzinării pe Autostrada Soarelui", au declarat, pentru Adevărul, oficiali din cadrul companiei.
şi compania MOL vizează extinderea în aceste zone, compania având programate investiţii de zeci de milioane de euro pentru extinderea reţelei de benzinării şi modernizarea celor existente, ţinta fiind îmbunătăţirea serviciilor conexe - retailul din incinta staţiilor şi serviciile de spălătorie auto. Mol intenţionează să aloce sume considerabile pentru acoperirea unui segment important al pieţei de benzinării cu spaţii alimentare de pe autostrăzi.
"Anul acesta, MOL îşi va extinde reţeaua de benzinării prin investiţii Greenfield. Vom construi şase noi benzinării, în valoare de aproximativ 8 milioane de euro. În 2007, compania va aloca 12 milioane de euro în extinderea şi optimizarea reţelei", a declarat Zsolt Szalay, CEO MOL România. În fapt, zonele în care nu există în prezent benzinării şi servicii conexe sunt vânate de firmele din domeniu, obiectivul fiind câştigarea de noi clienţi şi, implicit, majorarea cotei de piaţă. În acest context, MOL şi-a stabilit ca obiectiv pe termen mediu atingerea unei cote de piaţă de 20%, faţă de nivelul de 13% din prezent.
Potenţial de afaceri uriaş
şi ruşii de la Lukoil România vânează extinderea în aceste zone.
"În general, compania Lukoil România finalizează etapa investiţiilor masive în segmentul de business din România
retail
şi îşi intensifică eforturile pentru construirea staţiilor de distribuţie carburanţi cu eficienţă ridicată de-a lungul coridoarelor de transport paneuropene", a declarat, pentru Adevărul, reprezentantul Lukoil România, Ghennady Abalov. În viziunea ruşilor, staţiile ce vor fi amplasate de-a lungul autostrăzilor trebuie să atingă un nivel de "elită", atât din punct de vedere al distribuţiei, cât şi al calităţii produselor, nivelului de servire şi al gamei de servicii oferite.
Interesul manifestat de companiile autohtone pentru expansiunea în aceste zone nu este de mirare, potenţialul de afaceri fiind uriaş. Numai dacă luăm în calcul experienţa italienilor de la Autogrill, primul operator din lume de servicii de retail şi de restaurante adiacente autostrăzilor, ne dăm seama de valoarea adăugată a unui asemenea business. Autogrill este prezent deja pe autostrăzile din 30 de state. Potrivit reprezentanţilor Camerei de comerţ româno-italiene nu există încă o intenţie în sensul extinderii în România. Grupul Autogrill a avut anul trecut o cifră de afaceri de circa 3,5 miliarde euro şi serveşte nici mai mult, nici mai puţin de 800 milioane de clienţi. În Franţa, concurenţa dintre benzinării a schimbat sensul expresiei "a alimenta cu carburanţi". Astfel că unele mari companii au creat, pe lângă benzinării, de la locuri de joacă pentru copii până la "centre comerciale pe autostrăzi". Retaileri precum Carrefour au reuşit să vândă, în 2005, circa 22.000 de televizoare numai în magazinele din staţiile proprii de benzinării.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite