Companiile - cu ochii pe opiniile forumiştilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Discuţiile purtate de împătimiţii internetului pe forumurile specializate tematic au început să fie tot mai atent luate în considerare de companiile ale căror produse şi servicii se află cel

Discuţiile purtate de împătimiţii internetului pe forumurile specializate tematic au început să fie tot mai atent luate în considerare de companiile ale căror produse şi servicii se află cel mai des în vizorul lor. Ultimele noutăţi în materie de calculatoare sau telefonie mobilă, de produse bancare sau auto sunt întoarse pe toate părţile, iar reprezentanţii companiilor direct interesate spun că monitorizarea, deocamdată selectivă, a acestor forumuri le asigură, de cele mai multe ori, feedbackul din piaţă atât de necesar.

Surprinderea concurenţei
"Suntem interesaţi de discuţiile pe teme bancare de pe forumuri şi căutam să dedicăm cât mai mult timp pentru monitorizarea acestora. Monitorizarea este foarte importantă, ne ajută atât pentru dezvoltarea produselor noi, cât şi pentru îmbunătăţirea produselor existente în vederea satisfacerii nevoilor clienţilor", susţin reprezentanţii ABN Amro. Pe de altă parte, spun ei, această monitorizare este importantă pentru cunoaşterea opiniei consumatorilor în legătură cu produsele oferite de către principalii concurenţi. "O trecere în revistă a forumurilor specializate te ajută să simţi pulsul pieţei, să cunoşti acţiunile concurenţei, punctele ei tari sau slabe, modul în care sunt percepute de către clienţi acţiunile diverselor bănci, să prevezi unele motive de nemulţumire şi, de ce nu, să exprimi o opinie care să ajute publicul la o mai bună percepţie a acţiunilor tale", ne-a explicat Adrian Resmeriţă, manager relaţii publice al HVB - Banca pentru Locuinţe.

Marketingul de gherilă
Tot pe aceste forumuri se practică şi aşa-numitul "marketing de gherilă". "Sunt companii care pun mare accent pe publicitatea under-ground, încercând, prin postările pe forumuri, să influenţeze într-un fel sau altul opiniile celorlalţi participanţi la discuţii. De cele mai multe ori, concurenţa atacă în momentul în care apar aprecieri la adresa unui produs de succes", explică directorul de comunicare al companiei Softwin, Cosmin Mareş. În acelaşi timp, există şi companii care au postat deja bannere publicitare oficiale pe paginile de forumuri. "Dorim să venim în întâmpinarea clienţilor noştri atât prin vânzările directe, cât şi prin internet", explică reprezentanţii ABN decizia de a recurge la o astfel de publicitate. "În măsura în care aceste site-uri îţi generează un trafic acceptabil, care depăşeşte constant contactarea doar a primei tale pagini de web, publicitatea pe aceste site-uri poate fi o soluţie eficientă de promovare", spun cei de la HVB.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite