Companiile caută programe personalizate de training

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Clienţii de training vor programe personalizate, cu aplicaţii directe pentru nevoile companiei. De altfel, cererea apare de cele mai multe ori într-o situaţie concretă în care compania vrea să

Clienţii de training vor programe personalizate, cu aplicaţii directe pentru nevoile companiei. De altfel, cererea apare de cele mai multe ori într-o situaţie concretă în care compania vrea să acopere anumite nevoi punctuale, relevă ultimul studiu realizat de Achieve Global pe piaţa românească. O veste bună pentru traineri: din ce în ce mai mulţi clienţi se uită mai degrabă la cine predă decât la compania din spatele lui.
Domeniile în care se investeşte masiv în training extern sunt industria farmaceutică, financiar-bancar, telecomunicaţii, FMCG şi retail. În celelalte sectoare se implementează mai ales programe interne, arată studiul. De altfel, parteneriate între firmele de training şi companii sunt doar în industriile farmaceutice şi finanţe-bănci, parteneriatele fiind dictate de cele mai multe ori de firmele-mamă. O foarte mare importanţă în alegerea furnizorilor de training o au referinţele, aproape fiecare client căutând feed-back-uri, arată studiul. Cele mai sensibile la acest capitol sunt, şi de această dată, companiile farmaceutice şi financiar-bancare.
De foarte multe ori, decizia de a implementa un program de training este o opţiune conjuncturală, încercându-se acoperirea unor nevoi punctuale. Se poate spune că nu există niciun furnizor de training care să acopere toate cerinţele unei companii dintr-o anumită industrie, spun autorii studiului. Se observă o tendinţă crescătoare a nevoii de programe foarte adaptate, nu numai la un anumit sector, ci şi la un anumit client. Fenomenul este observat pentru aproape toate sectoarele, cu precădere pentru departamentele de logistică, administrativ, marketing, domenii unde furnizorii de training nu au reuşit să acopere cererea. Mulţi repondenţi consideră cursurile ca fiind stereotipe dacă nu au instrumente, tehnici, studii de caz adaptate măcar sectorului respectiv.
Trainerul devine tot mai important. Studiul arată că se pune accent tot mai mult pe experienţa şi notorietatea trainerului, depăşind chiar şi notorietatea companiei de training, astfel încât factorul trainer influenţează din ce în ce mai mult selecţia programului şi, implicit, a furnizorului.
Programele specifice sunt deficitare
Prioritară pentru majoritatea participanţilor din sectorul financiar-bancar este dezvoltarea abilităţilor de vânzare. Pe locurile următoare se plasează negocierea şi dezvoltarea abilităţilor pentru middle management, cum ar fi coaching, comunicare interpersonală, managementul clienţilor strategici, managementul echipei. Majoritatea programelor inexistente pe piaţa de training sau care nu satisfac în totalitate cerinţele şi aşteptările paricipanţilor pleacă de la nevoi foarte specifice. Astfel, deficitare sunt analiza financiară, managementul canalelor de distribuţie, Basel II, IAS şi analiza de credite. Costul unei zile de training în acest domeniu se situează în medie la 1.200 de euro.
În sectorul farmaceutic, programele de leadership existente în prezent se axează prea mult pe partea teoretică şi sunt neadaptate în practică, fapt pentru care autorii studiului apreciază că există o nevoie pregnantă de programe care să acopere acest domeniu. În sectorul telecomunicaţii, programele neacoperite sunt din sfera resurselor umane şi marketingului, pe când în sectorul FMCG cererea neacoperită este pentru trainingurile foarte specifice, cu o pondere mai mare cele din sfera logistică şi achiziţii.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite