Companiile de asigurări se dezvoltă după modelul băncilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Companiile de asigurări urmează îndeaproape exemplul băncilor şi investesc sume importante în construcţia de noi unităţi. La modă sunt şi în relocările sau modernizările sediilor

Companiile de asigurări urmează îndeaproape exemplul băncilor şi investesc sume importante în construcţia de noi unităţi. La modă sunt şi în relocările sau modernizările sediilor existente, iar reţelele de vânzări afiliate au atins dimensiuni considerabile.
Compania Allianz-ţiriac Asigurări şi-a concentrat investiţiile din ultimii doi ani pe redimensionarea sediilor sucursalelor din oraşele reşedinţă de judeţ. La acestea se adaugă şi investiţiile în sedii construite de la zero. Astfel, Allianz-ţiriac a inaugurat în acest an noi sedii la Baia Mare şi Deva, urmând ca pe 15 noiembrie să deschidă o altă locaţie la Botoşani, de asemenea unitate nou-ridicată. "Pentru Allianz-ţiriac Asigurări, susţinerea activităţilor de asigurări la nivel local reprezintă o direcţie strategică de dezvoltare. În acest context, numărul unităţilor teritoriale ale companiei se situează la aproximativ 170 de birouri, incluzând sucursale, deschise în fiecare oraş reşedinţă de judeţ - inclusiv Bucureşti, agenţii şi puncte de lucru", a declarat, pentru Adevărul, Marius Onofrei, director de comunicare şi relaţii publice la Allianz-ţiriac. Acesta spune că eforturile investiţionale actuale vizează, în principal, îmbunătăţirea eficienţei fiecărei unităţi în parte. Pentru viitor, odată ce interesul persoanelor fizice pentru asigurări va creşte, Allianz-ţiriac, companie care va depune în câteva săptămâni documentaţia pentru a primi autorizaţia de a activa pe piaţa pensiilor private, are în vedere înfiinţarea de noi agenţii în oraşele medii şi mici, neacoperite până în prezent, a mai spus Marius Onofrei. Numărul de unităţi teritoriale prin intermediul cărora Allianz-ţiriac Asigurări îşi desfăşoară activitatea în ţară a ajuns la 170 de sedii, compania fiind prezentă în 148 de localităţi din România. În plus, Allianz-ţiriac Asigurări are câteva sute de puncte de constatare a daunelor şi unităţi de reparaţii proprii sau ale partenerilor companiei, pe tot cuprinsul ţării.
La BTA, reţeaua s-a triplat în nici doi ani
Reţeaua de vânzări pentru sectorul retail a companiei BT Asigurări s-a triplat practic în nici doi ani, ajungând la 180 de agenţii, faţă de cele 136 înregistrate la sfârşitul anului 2005 şi 57 existente la finalul anului 2004. Reţeaua de vânzări afiliată a BT Asigurări (formată din agenţii de vânzări) a urmat acelaşi trend ascendent, şi a depăşit pragul de 3.800 de colaboratori la mijlocul anului 2006, cu o creştere de peste 270% în ultimul an. "Anul 2005 şi primele luni din acest an sunt caracterizate de creşterea numărului de agenţii din reţeaua de vânzări. În ultimele luni, acţiunile companiei au fost orientate spre consolidarea reţelei de vânzări, atât intern, prin programe speciale dedicate angajaţilor companiei, cât şi extern, prin campanii de promovare a produselor din portofoliul BT Asigurări şi programe de standardizare a imaginii agenţiilor", au declarat, pentru Adevărul, oficiali ai companiei. BT Asigurări are programate în acest an investiţii în programe de training de circa 250.000 de euro. Pentru viitor, targetul de dezvoltare a BTA este segmentul clienţilor corporate, au mai informat reprezentanţii companiei. În prezent, reţeaua de vânzări corporate este formată din peste 60 de specialişti, repartizaţi la nivel naţional.
Generali Asigurări S.A. a deschis, în acest an, 17 unităţi teritoriale, respectiv 10 agenţii şi şapte puncte de lucru în Bucureşti şi în ţară. "Strategia de dezvoltare a companiei Generali Asigurări în perioada 2006-2008 prevede în continuare expansiunea teritorială", informează Biroul de comunicare şi marketing al Generali. Cât priveşte viitorul, compania vrea să fructifice cu precădere oportunităţile oferite de zonele dezvoltate industrial, dar şi de cele ale turismului şi agriculturii. Oraşele importante din ţară, cu număr mare de locuitori, sunt, de asemenea, ţintele de dezvoltare a reţelei companiei.
În schimb, compania AVIVA a mers pe dezvoltarea în paralel a reţelei de consultanţi şi a celei de unităţi teritoriale. În prezent, numărul consultanţilor depăşeşte cifra 1.000, în care sunt incluşi şi managerii. Reţeaua AVIVA cuprinde 19 agenţii, în Arad, Bacău, Braşov, Bucureşti (3 agenţii), Cluj-Napoca, Constanţa, Craiova, Galaţi, Iaşi, Oradea, Piteşti, Ploieşti, Râmnicu Vâlcea, Satu Mare, Sibiu, Tg. Mureş, Timişoara, la care se adaugă patru centre de dezvoltare (Baia Mare, Buzău, Slatina, Suceava).
După fuziunea prin absorbţie cu AGI România şi Asirag, compania OMNIASIG trece la relocarea sau modernizarea sediilor. Compania va investi sume importante în 2007 pentru ca agenţiile şi birourile sale să confere distincţie brandului OMNIASIG. Reţeaua teritorială a OMNIASIG numără acum peste 220 de sucursale, agenţii şi puncte de vânzare, iar echipa este formată din aproximativ 1.500 de persoane.
De altfel, numitorul comun declarat al tuturor companiilor de asigurări este dezvoltarea sau modernizarea reţelei. Astfel, compania Grawe România a investit 8 milioane de euro într-o clădire de opt etaje în centrul Capitalei, în noul Business Center, birourile companiei ocupând două niveluri.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite