Comerţul, de cinci ori mai tare decât producţia

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un decalaj nesănătosÎn opinia analistului Liviu Voinea, cercetător în cadrul Grupului de Economie Aplicată (GEA), este normal ca vânzările comercianţilor să fie ceva mai mari decât ale



Un decalaj nesănătos
În opinia analistului Liviu Voinea, cercetător în cadrul Grupului de Economie Aplicată (GEA), este normal ca vânzările comercianţilor să fie ceva mai mari decât ale industriaşilor, dar "acest decalaj, de la 5,5% la 25%, este nesănătos". Dinamica cifrei de afaceri a comercianţilor arată că "avem o creştere bazată pe consum, dar acest consum e susţinut în prea mică măsură de producţia internă".
Iar "diferenţa dintre creşterea de 6,7% a producţiei şi creşterea de numai 5,5% a vânzărilor arată că o bună parte din mărfuri rămân pe stoc. Coroborând aceste date cu faptul că deficitul comercial s-a tot adâncit în ultimele luni, ajungem la concluzia că, de fapt, producem mult, dar mărfurile sunt la fel de slabe din punct de vedere competitiv", conchide Liviu Voinea.

Mâncarea, băutura şi ţigările se vând cel mai bine
Cea mai accentuată creştere a cifrei de afaceri (+30,2%) au avut-o comercianţii care vând mâncare, băutură şi ţigări. În iunie, creşterea vânzărilor la această categorie de produse faţă de aceeaşi lună din anul trecut a fost de 24,4%.

Jumătate din firmele româneşti sunt de comerţ
Potrivit datelor centralizate la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, aproape jumătate (49,3%) din totalul societăţilor înmatriculate până în iunie 2006 au ca domeniu principal de activitate comerţul cu amănuntul sau angro. La mare distanţă se situează, pe locul al doilea în acest clasament, firmele din domeniul serviciilor (puţin peste 7%), urmate de cele din construcţii (5,6%) şi din industria alimentară (4,9%).

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite