UPDATE De câţi bani a lucrat Colas pe tronsonul Cernavodă-Medgidia în doi ani de zile

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Francezii de la Colas au fost proaspăt alungaţi de pe Autostrada Soarelui de o Anca Boagiu care a decis că este vremea "să iasă din lâncezeală" şi "să ia taurul de coarne", după cum declara premierul Emil Boc duminică dimineaţa la emisiunea "După 20 de ani", de la ProTv.

Ministerul condus de Anca Boagiu a anunţat, luni, că s-a luat decizia de a rezilia contractul de construcţie al tronsonului Cernavodă-Medgia, în valoare de 224 milioane euro.

Câţi bani au primit francezii pentru lucrările efectuate în cei doi ani de la semnarea contractului? Potrivit datelor remise de Ministerul Transporturilor către adevarul.ro, de la începutul proiectului şi până la 31 decembrie 2010, francezii de la Colas au primit de la statul român circa 51 milioane lei, respectiv puţin peste 12,4 milioane de euro (la cursul afişat de BNR, luni, de 4,1084 lei pentru un euro, n.r).

De asemenea, potrivit aceloraşi date,, la 31 decembrie 2010, statul român nu avea datorii către Colas.

Decizia de a rezilia contractul a fost luată de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) "ca urmare a refuzurilor repetate ale Colas de a continua execuţia lucrărilor invocând diverse motive pentru a justifica întârzierile şi având în vedere lipsa unei planificari şi mobilizări corespunzătoare, precum şi lipsa aprovizionării cu materiale", se arată într-un comunicat al instituţiei.

Potrivit sursei citate, Colas "nu a finalizat proiectarea pe o lungime de aproximativ 14 km din cei 20,3 km şi nu a obţinut avizele şi acordurile necesare, inclusiv Autorizaţia de Construire, însă solicită costuri suplimentare importante şi prelungirea termenului de execuţie cu 24 de luni".

"Totodată, pe sectorul de 5,5 km aflat în execuţie, lucrările au fost începute cu întârziere în vara anului 2010, iar începând cu luna octombrie 2010 execuţia lucrărilor la podeţe şi structuri a fost oprită de Inspectoratul de Stat în Construcţii ca urmare a nerespectării Legii 10/1995 privind calitatea în construcţii.

Mai mult, lucrările de descărcare arheologică ce sunt în sarcina Antreprenorului nu sunt finalizate, iar Colas a început retragerea utilajelor de pe şantier", se mai arată în comunicatul CNADNR.

Rezilierea contractului determină şi stabilirea unui nou termen de finalizare a lucrărilor. CNADNR estimează că, în termen de o lună, va finaliza revizuirea proiectului şi pregătirea documentaţiei de atribuire pentru lansarea noii licitaţii.

UPDATE Câţi bani vrea Colas

Anca Boagiu a declarat, în cadrul unei conferinţe de presă, că francezii de la Colas au cerut suplimentarea valorii contractului cu 16 milioane euro, din cauza modificării traseului pe o distanţă de 14 km din lungimea totală de 20 km a tronsonului.

"Au solicitat costuri suplimentare importante, adică 16 milioane euro, în condiţiile în care evaluarea consultantului arată că noul traseu costă cu cinci milioane euro mai puţin", a spus luni Boagiu.

Suma este dublă faţă de cea de opt milioane de euro anunţată anterior de Boagiu ca fiind solicitată de Colas.

Boagiu a declarat în repetate rânduri că Autostrada Soarelui, din care face parte şi tronsonul pe care lucra firma Colas, va fi dată în exploatare în acest an.

Câţi bani avea bugetat Ministerul Transporturilor pentru construcţia tronsonului Cernavodă-Medgidia

Potrivit datelor remise de CNADNR către adevarul.ro, la începutul lunii ianuarie, alocarea bugetară din acest an pentru construcţia tronsonului Cernavodă-Medgidia se ridică la  266.880.000 lei (64.959.594 euro, la cursul afişat de BNR, luni, de 4,1084 lei pentru un euro, n.r). Valoarea torală a proiectului se ridică la circa 224 milioane euro.

Compania Colas a mai efectuat lucrări de drumuri în România, cum ar fi tronsonul de autostradă Lehliu-Drajna, care face parte tot din autostrada spre Constanţa, drumul naţional Urziceni-Buzău, DN 17 Sadova-Gura Humorului-Suceava, DN 6 Caransebeş-Lugoj sau DN 21 Slobozia-Drajna, informează Mediafax.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite