Codul Fiscal, ultima frontieră - 1 ianuarie 2007

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Noul Cod Fiscal pe 2006 s-a amânat atât, că a ajuns noul Cod Fiscal pe 2007. După 4 - 5 variante succesive şi câteva date-limită - iulie 2006, octombrie 2006 - , ultima şi cea mai sigură e 1

Noul Cod Fiscal pe 2006 s-a amânat atât, că a ajuns noul Cod Fiscal pe 2007. După 4 - 5 variante succesive şi câteva date-limită - iulie 2006, octombrie 2006 - , ultima şi cea mai sigură e 1 ianuarie 2007.
Pentru a respecta legea şi a asigura predictibilitatea, Codul Fiscal trebuie să fie însă gata cu 6 luni înainte, la 1 iulie 2006. Potrivit lui Ovidiu Nicolescu, preşedintele patronatului IMM-urilor, care e mulţumit că măcar 11 luni dispare incertitudinea care a marcat întreg anul 2005, consultările pe tema Codului Fiscal ar trebui să se deruleze în următoarele 1-2 luni. Cristian Pârvan, director executiv al AOAR, este sceptic: "Aţi înregistrat vreo reacţie a Ministerului de Finanţe la poziţiile exprimate? Dialogul este extrem de redus şi neproductiv. E o poziţie greu de înţeles". Ovidiu Nicolescu spune că incertitudinea care a durat 7 luni a avut efecte negative asupra investiţiilor. "Aşteptăm de la Codul Fiscal să ţină cont de evoluţiile din UE: să nu mai apară anexe şi metodologii care ne înnebunesc şi modifică uneori chiar Codul Fiscal şi să aliniem reglementările privind TVA cu grupe de produse cu TVA preferenţial". Preşedintele CNIPMMR consideră intolerabilă situaţia din domeniul petrolului, prin care jumătate de miliard de euro rămâne în buzunarele producătorilor şi distribuitorilor de benzină, în loc să intre la buget, deoarece accizele la petrol sunt la jumătate faţă de cele din UE, în timp ce preţul benzinei e la fel.
Guvernanţii au renunţat, în urma protestului viguros al mediului de afaceri, la impozitul pe imobilizările corporale şi la mărirea duratei de amortizare a mijloacelor fixe; durata de amortizare arată dacă statul încurajează sau nu investiţiile în economie. S-a renunţat şi la impozitul de 2% pe veniturile din tranzacţii imobiliare, în loc pe impozitul pe câştig, care ar fi stimulat atât vânzătorul, cât şi cumpărătorul să declare mai puţin. Dacă până acum impozitul era 10% pe câştigul din tranzacţii imobiliare, anul ăsta s-a majorat la 16%. Prost e că s-au păstrat toate excepţiile pentru a nu-l plăti, explică Gabriel Biriş, avocat la Salans. O măsură bună la care s-a renunţat era impozitarea unitară, cu 16 la sută a câştigurilor pe bursă. A căzut şi majorarea impozitului pe clădiri pentru persoane juridice, de la 0,5 - 1% la 0,5 - 3%. Se menţin însă privilegiile pentru persoane fizice şi cele pentru microîntreprinderi. "Prin menţinerea posibilităţii de a abuza a microîntreprinderilor şi menţinerea posibilităţilor de a nu plăti impozitul pe tranzacţiile imobiliare, bugetul pierde 1,5 miliarde euro pe an", ne-a declarat Gabriel Biriş, care consideră şi că schimbarea regimului de impozitare la microîntreprinderi - de la 3% la 16% - ar trebui să se facă de la 1 a lunii după care au depăşit plafonul pentru a fi încadrat la microîntreprindere.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite