Clientii Electrica isi pot plati facturile prin card bancar, atat la casieriile companiei, cat si prin bancile agreate
0Modernizarea si cresterea calitatii componentei comerciale a activitatii agentilor economici din sectorul energetic este o importanta cale de a oferi clientilor servicii de buna calitate. In context,
Modernizarea si cresterea calitatii componentei comerciale a activitatii agentilor economici din sectorul energetic este o importanta cale de a oferi clientilor servicii de buna calitate. In context, introducerea sistemelor moderne de plata a fost si este o preocupare importanta a furnizorilor de produse si servicii. Sistemele de plata evolueaza si se simplifica, permitand transferul rapid si eficient al banilor. Plata direct prin cont bancar, cardul bancar, bancomatele si terminalele POS au devenit realitati ale zilelor noastre. Platile efectuate prin Internet sunt inca in faza incipienta in Romania, dar Internetul castiga teren si a devenit inca o optiune pentru clientii si furnizorii romani.
Societatea de distributie si furnizare a energiei electrice Electrica este interesata de implementarea tehnologiilor de ultima generatie, care sa permita ridicarea standardelor de calitate a serviciilor. In ultimii ani, utilizarea de echipamente moderne a permis companiei Electrica diversificarea continua a serviciilor si facilitatilor oferite clientilor. Pentru a veni in intampinarea dorintelor acestora si pentru a usura fluxul incasarilor contravalorii facturilor, societatea pune la dispozitia clientilor sai noi sisteme de plata a facturii la energia electrica. Aceste sisteme se aplica, deja, in unele sucursale Electrica si exista perspectiva extinderii lor si la celelalte. Una dintre modalitatile prin care clientii pot achita factura de energie electrica este decontarea facturilor prin card bancar. In urma conventiilor incheiate de Electrica cu bancile, posesorii de card bancar, de debit sau de credit pot plati factura de energie electrica prin card bancar atat la terminalele POS, cat si la terminalele ATM.
Decontarea facturilor prin card bancar la terminalele POS
Terminalele POS sunt instalate in casieriile furnizorului. Pentru plata contravalorii facturii prin card, clientul trebuie sa se adreseze la casierie, unde se face verificarea facturilor de energie electrica neachitate si i se comunica valoarea lor. Clientul verifica datele inscrise pe factura si valoarea acesteia, apoi introduce codul PIN. Casierul efectueaza tranzactia prin intermediul POS si emite chitanta, pe care o inmaneaza clientului.
Decontarea facturilor prin card bancar la terminalele ATM
Toti clientii societatii posesori de carduri bancare pot efectua plata facturii prin reteaua ATM a bancilor cu care furnizorul are incheiat contract. Clientul se prezinta la banca pentru completarea unui formular tip, prin care solicita acest mod de plata. Dupa inregistrarea cererii, clientul va putea efectua plata facturii de energie electrica prin oricare din bancomatele bancii. Se pot achita doar facturile pentru codurile de client specificate in cerere. Codurile de identificare sunt unice si sunt emise de SC Electrica SA. In final, banca pune la dispozitia furnizorului fisierul cu incasarile efectuate pe fiecare cod unic de client.