Cincinalul şi greva generală la Dacia

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Sindicatul uzinei de automobile de la Colibaşi a anunţat eşecul negocierilor cu patronul francez şi trecerea la forma extremă de protest În 2003, la ultima grevă generală, angajaţii

Sindicatul uzinei de automobile de la Colibaşi a anunţat eşecul negocierilor cu patronul francez şi trecerea la forma extremă de protest

În 2003, la ultima grevă generală, angajaţii Dacia cereau o majorare de salarii, puţin peste inflaţie. Francezii se pregăteau atunci să scoată pe piaţă Dacia Solenza. După cinci ani, jocurile se poartă la altă scară la Dacia. Angajaţii cer salarii mai mari, dar şi participare la profit. Iar uzina pregăteşte lansarea unui model cu miză - Sandero.

Angajaţii de la Dacia Renault Piteşti vor intra, în 24 martie, în greva generală, după ce a eşuat şi ultima rundă de negocieri purtată, ieri, de patronatul şi sindicatul uzinei privind majorările salariale, a anunţat viceliderul sindical Ion Iordache.

Potrivit sursei citate, la discuţiile de ieri, patronatul nu a mai înaintat o altă ofertă de creştere salarială, după ce a fost făcută cu două zile în urmă, care viza o majorare cu 118 lei, în condiţiile în care sindicaliştii au cerut o creştere salarială de 550 de lei, în două tranşe: 350 de lei începând cu 1 ianuarie 2008 şi 200 de lei începând cu 1 iunie. "Am început discuţiile de la oferta de 118 lei, inacceptabilă.

Nu au venit cu o altă ofertă şi practic nu am avut ce să mai discutăm", a declarat, ieri, Ion Iordache, viceliderul sindical de la Dacia Renault.

Cele mai importante revendicări ale sindicaliştilor de la Dacia vizează majorarea de salariu cu 350 de lei începând cu 1 ianuarie 2008 şi cu 200 de lei începând cu 1 iunie 2008, participarea la profit cu o cotă de 5-10 la sută din profitul net al societăţii, mărirea primelor de Paşte şi de Crăciun cu 50 la sută din salariul mediu brut al societăţii şi a primei de vacanţă, majorarea primei pentru Ziua constructorului de maşini, acordată în luna septembrie, cu o valoare de 200 de lei, acordarea unor facilităţi pentru salariaţii care achiziţionează maşini sau piese Renault, în sensul unei reduceri de 15 la sută la facturare.

Sindicaliştii mai solicită ca numărul contractelor de muncă pe perioadă determinată să nu depăşească 15 la sută din numărul total de contracte, precum şi acordarea de sporuri pentru condiţii grele, zgomot şi unde magnetice pentru Departamentul Caroserie şi Departamentul Presaj.

Pierderi de minimum 10 milioane de euro/zi

Dacia nu a comentat ieri pe marginea eventualelor pierderi pe care le-ar aduce o grevă generală. Calculele "generale" arată însă că oprirea producţiei aduce o gaură substanţială în bugetul companiei. Producţia este de 1.300-1.400 de autovehicule pe zi, echivalentul a minimum opt milioane de euro (la un preţ mediu al modelelor Logan de 6. 000 de euro). La acestea trebuie adăugate piesele şi subansamblele de alte câteva milioane, dar şi penalizările care pot fi percepute mai ales în cadrul contractelor de export.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite