Cinci agenţii de turism controlează un sfert din piaţa de profil din România

0
Publicat:
Ultima actualizare:

şi Marshal Turism. La nivelul anului trecut, Nova Touring a avut afaceri de aproape 20 milioane de euro.Cel mai mare jucător din piaţă, Happy Tour, câştigă în special din segmentul destinat

şi Marshal Turism. La nivelul anului trecut, Nova Touring a avut afaceri de aproape 20 milioane de euro.
Cel mai mare jucător din piaţă, Happy Tour, câştigă în special din segmentul destinat turismului business - deplasările oamenilor de afaceri, precum şi vânzările de bilete de avion. "La 9 luni, o cifră de afaceri de 27 milioane de euro, iar până la sfârşitul anului estimăm afaceri de 36 milioane de euro", spune Nicolae Demetriade, directorul general al agenţiei. Potrivit acestuia, rezultatul reprezintă o majorare de circa 20% faţă de perioada similară a anului trecut, pe fondul creşterii generale a pieţei de profil.
"Ne-am concentrat pe oferirea de servicii complete de ticketing, cazări, organizarea de evenimente, congrese şi conferinţe pentru corporaţii", explică Demetriade strategia pe anul în curs. Turismul de masă - adică vacanţa de vară - s-a concentrat şi anul acesta pe chartere către destinaţii calde, precum Grecia şi Spania. "Au crescut mult şi solicitările pe Dubai, Maldive, Tenerife. Cea mai spectaculoasă creştere a fost însă pe segmentul de croaziere pe vase de lux în Mediterană, ţările Nordice şi Caraibe", spune Demetriade. Veniturile Happy Tour sunt împărţite în partea de ticketing (vânzări de bilete de avion) - cu o pondere de 60%, turismul de vacanţă - 28% şi organizarea de evenimente - 12%. Demetriade estimează că agenţia pe care o conduce deţine o cotă de piaţă de 9% în sectorul vânzărilor de bilete de zbor.
Marshal Turism a înregistrat o cifră de afaceri de 17 milioane de euro la 9 luni. Ion Antonescu, preşedintele şi directorul general al firmei, estimează că va depăşi pragul de 22 milioane de euro până la sfârşitul anului. Potrivit acestuia, creşterea la 9 luni faţă de perioada similară din 2005 este de 35-40%.
"Evoluţia a avut loc pe fondul introducerii unui număr de trei ori mai mare de locuri la cursele charter. Agenţia a operat chartere pe destinaţii precum Tenerife, Palma de Mallorca, Barcelona, Rhodos, Creta şi Antalia", explică omul de afaceri.
Un alt jucător din top 5, Eximtur, a avut încasări de peste 23 de milioane de euro în primele trei trimestre, iar totalul anual este aşteptat să depăşească 27 milioane de euro. Rezultatul a cunoscut o majorare de 10% faţă de cel din 2005. Încasările sunt împărţire în ticketing - 51%, turism intern - 30% şi turism extern - 21%. "Încep să se vadă rezultatele investiţiilor din anii precedenţi în filialele noi, răspândite în toată ţara, şi în oameni bine pregătiţi şi performanţi", a declarat Lucia Morariu, preşedintele agenţiei. Ea spune că strategia Eximtur implică dezvoltarea sectorului business travel şi a activităţii de outgoing (vacanţele românilor în străinătate). Totodată, agenţia şi-a propus consolidarea vânzărilor pe pachete de vacanţă interne - unde este principalul jucător de pe piaţă - prin extinderea numărului de agenţii revânzătoare. Marile agenţii de turism, în special cele din top 5, încheie parteneriate cu turoperatorii străini. Pachetele create cu aceştia sunt distribuite atât în nume propriu, cât şi prin intermediul unor agenţii de turism mai mici din provincie. Eximtur va ajunge la 550 de agenţii revânzătoare anul acesta, faţă de 400 anul trecut. Eximtur derulează şi un parteneriat cu turoperatorul străin World of TUI, pentru care Morariu estimează că va realiza vânzări de circa 2 milioane de euro anul acesta.
Până anul trecut, segmentul cu cea mai mare creştere a fost cel de ticketing. În ultima perioadă, însă, jucătorii au observat un potenţial foarte mare al sectorului de vacanţe în străinătate, astfel că unii dintre cei care s-au axat pe ticketing până acum au introdus chartere pe diferite destinaţii. Aceasta a fost strategia Aerotravel Lufthansa City Centre, care avea o tradiţie pe segmentul de turism de afaceri. Agenţia a înregistrat o cifră de afaceri de 18,7 milioane euro în primele 9 luni ale anului 2006. "Creşterea în volum a segmentului de ticketing a fost de 17%, iar cea a segmentului turism a atins cota de 60%, la aceasta creştere contribuind turismul business, în care cuantificăm cazările interne şi externe, organizarea de evenimente şi incentivuri, precum şi turismul leisure", spune Claudia Stan, director de marketing al Aerotravel. Pentru întregul an, Stan estimează încasări de 24,5 milioane de euro.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite