Chinezii cumpără fabricile Volvo

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Constructorii chinezi preiau companii din Vest aflate în pragul falimentului. Volvo este foarte aproape să treacă în portofoliul chinezilor de la Geely, cel mai mare producător privat de autovehicule.

Ford Motor şi compania chinezească Geely sunt aproape de o întelegere pentru vânzarea constructorului suedez Volvo, deţinut în prezent de Ford.

Anunţarea avansului negocierilor al căror rezultat este, de regulă, făcut public doar la final, este menit să ajute compania chinezească să obţină mai rapid finanţare şi aprobarea guvernului de la Beijing.

Cel mai mare producător privat de autoturimse din China, Geely, doreşte să preia uzinele Volvo pentru a căpăta acces la tehnologie modernă şi să poată deveni un competitor global. Conducerea Ford doreşte încheierea rapidă a tranzacţiei pentru a face rost de lichidităţi cu care să-şi achite datoriile de la bănci.

Piaţa chineză, lider mondial

Preşedintele Alan Mullay a anunţat că în 2011 Ford va înregistra din nou profituri din activitatea de bază. Ford este singurul mare producător auto din SUA care a evitat falimentul, urmat de sprijin guvernamental pentru depăşirea crizei, graţie creditului de 27 de miliarde de dolari contractat înainte de 2008.

Vânzările de autovehicule noi în SUA au scăzut la cel mai scăzut nivel înregistrat după 1970, doar 10,3 milioane de unităţi fiind vândute în acest an. În aceste condiţii, piaţa Chinei a devenit cea mai mare din lume, mai ales datorită subvenţiilor acordate de guvernul de la Beijing.

Progresul făcut de Ford survine pe fondul eşecului principalului concurent de pe piaţa americană, General Motors, care a anunţat închiderea celuilalt brand auto suedez, Saab.

Ultimul anunţ făcut de GM indică reluarea negocierilor cu Spyker, un mic constructor de automobile sport de lux din Olanda, pentru vânzarea Saab, fiind vorba de o ofertă îmbunătăţită. Cu toate acestea este foarte puţin probabil să se ajungă la un consens, mai ales că finanţarea provine de la un grup de firme din Rusia, cu care trebuie negociate separat condiţiile în care este asigurat creditul.

Volvo vinde de patru ori mai mult decât Saab

Marca Volvo, recunoscută pentru gradul ridicat de securitate, a vândut în 2008 375.000 de unităţi, de patru ori mai multe autovehicule decât rivala sa Saab.

Companiile chineze sunt foarte dornice de achiziţii externe, mai ales că piaţa internă este în creştere explozivă. La începutul acestei luni, Beijing Automotive Industry Holding, al cincilea producător auto din China a cumpărat o parte de activele Saab, inclusiv patentele de fabricaţie pentru modelele 9-3 şi 9-5.

Într-o tranzacţie separată, divizia Hummer a GM a fost cumpărată de Sichun Tengzhong Heavy Industrial Machinery, însă finalizarea tranzacţiei este amânată din cauza reanalizării contractului de către guvernul de la Beijing.

Nici Ford şi nici Geely nu au oferit informaţii legate de preţul Volvo, însă surse apropiate negocierilor au declarat agenţiei Reuters, că valoarea tranzecţiei va fi în jur de două miliarde de dolari. În 1999, Ford a plătit 6,45 miliarde de dolari pentru preluarea Volvo.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite