Cererea operatorilor telecom de anulare a deciziei de informare a clienţilor, respinsă de Curtea de Apel

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Curtea de Apel Bucureşti a respins, în 17 februarie, solicitarea Orange România, Vodafone România, Cosmote România şi Telemobilde anulare a deciziei Autorităţii Naţionale pentru Comunicaţii cu privire la obligativitatea de a furniza clienţilor un set minim de informaţii legate de tarifele şi serviciile oferite, potrivit Mediafax.

Instanţa a respins ca nefondate cererea celor patru operatori, care au posibilitatea să iniţieze recurs în termen de 15 zile de la data comunicării sentinţei, se precizează în anunţul postat pe site-ul Curţii de Apel Bucureşti.

La începutul anului trecut, Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a stabilit setul minim de informaţii la care au dreptul clienţii furnizorilor de servicii de telefonie (Decizia 77/2009). Acest set se referă la planul tarifar, valoarea acestuia pentru perioada iniţială şi serviciile incluse (abonament, extraopţiuni, terminal achiziţionat) cu toate taxele incluse, precum şi tarifele pentru apelurile naţionale, convorbirile în orele de vârf/în afara orelor de vârf şi condiţiile de utilizare a minutelor şi creditului incluse. În baza aceleaşi decizii, autoritatea de reglementare va elabora şi pune la dispoziţia utilizatorilor finali o aplicaţie online pentru compararea tarifelor pentru serviciile de telefonie fixă, mobilă şi Internet, care ar putea fi lansată în 2011.

În mai 2009, Curtea de Apel Bucureşti a respins solicitarea Orange România şi Vodafone România de suspendare a Deciziei 77/2009. Sentinţa a fost atacată cu recurs de Orange România la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, primul termen fiind programat pentru 15 aprilie 2010.

Orange şi Vodafone sunt cei mai mari jucători pe piaţa telecomunicaţiilor mobile din România, portofoliul celor doi operatori însumând 20,618 milioane de clienţi la finele anului 2009.

Cosmote numără 6,9 milioane de utilizatori pe piaţa românească. Anul trecut, grupul elen Cosmote a preluat compania Telemobil, operatorul reţelei Zapp Mobile.

La începutul anului, ANCOM a anunţat că peste 90% dintre magazinele furnizorilor de servicii de comunicaţii respectă obligaţiile de informare a utilizatorilor finali, după ce a efectuat, în perioada 26 octombrie-13 noiembrie 2009, un număr de 1.110 controale la punctele de lucru aparţinând unui număr de 28 de companii. În urma acestor controale, autoritatea a constatat 178 de încălcări ale prevederilor impuse furnizorilor de servicii de telefonie în 88 de magazine.

Din cele 178 de încălcări constatate de ANCOM, un număr de 54 de abateri au fost înregistrate la puncte de lucru sau parteneri Orange, 30 la Cosmote, opt la Vodafone şi şapte la Telemobil.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite