Centrul Bucurestiului va deveni un camp de batalie pentru locurile de parcare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Centrul Bucurestiului se va transforma intr-un camp de batalie intre companii pentru locurile de parcare, sunt de parere agentii imobiliari de la compania Colliers Romania. Este vorba mai ales de zona

Centrul Bucurestiului se va transforma intr-un camp de batalie intre companii pentru locurile de parcare, sunt de parere agentii imobiliari de la compania Colliers Romania. Este vorba mai ales de zona dintre Piata Victoriei si Piata Charles de Gaulle, unde vor fi finalizate patru mari proiecte de spatii de birouri, care totalizeaza 55.000 de metri patrati. "Aceasta suprafata va gazdui peste 4.600 de oameni. Daca facem o aproximare de o masina la 2,5 persoane, este foarte usor sa vedem deficitul de locuri de parcare", mai spun cei de la Colliers. Unul dintre proiecte este CDG Plaza, in care vor lucra circa 2.000 de angajati, va avea un necesar de 800 de locuri de parcare, iar constructia este prevazuta cu o parcare de doar 320 de locuri. Un alt proiect este Dorobanti 239, care va gazdui aproximativ 550 de angajati pentru care ar fi necesare cam 220 de locuri de parcare, iar proiectul are prevazuta o parcare de 100 de locuri. Aceeasi situatie este si in cazul Neocity I, II, III, care impreuna vor gazdui peste 1.250 de angajati care ar avea nevoie de cel putin 500 de locuri de parcare, iar proiectele au parcari pentru 100 de masini. "Avand in vedere lipsa parcarilor publice din zona, singura alternativa o constituie stradutele adiacente, care sunt insa ocupate de masinile rezidentilor si de cele ale angajatilor care lucreaza in zona", mai explica specialistii. Potrivit estimarilor, deficitul va ajunge la aproximataiv 1.240 de locuri de parcare, lucru care ar trebui sa fie un semnal pentru administratorii proiectelor si pentru autoritati. "Aceasta lipsa de perspectiva ar trebui sa fie evitata, implicatiile acesteia fiind simtita atat asupra confortului ocupational din zona, a accesibilitatii in zona, dar si asupra mediului", avertizeaza specialistii de la Colliers. Pe de alta parte, reprezentantii Colliers spun ca piata imobiliara romaneasca este caracterizata inca de doua aspecte: lipsa unui numar suficient de proiecte in care se pot face investitii si interesul imens pentru aceasta piata datorat profiturilor mari care se pot obtine, superioare celor obtinute in alte tari din Europa Centrala si de Est sau in tarile vestice. "Cererea vine din partea tuturor categoriilor de investitori - de la fonduri de investitii imobiliare si pana la investitorii privati. Aceasta, impreuna cu lipsa de produse vor impinge in viitor profiturile in jos", previzioneaza specialistii Colliers.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite