Cele mai vândute jucării de Sărbători

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Păpuşile Barbie, Hannah Montana, Albă ca Zăpada şi Cleopatra Stratan, dar şi pluşurile Webkinz sau poneii roz sunt la mare căutare în această perioadă. Comercianţii de jucării şi de articole pentru copii se aşteaptă ca în decembrie să-şi crească încasările chiar şi cu 50% faţă de o lună normală.

„Dragă Moşule, aş vrea ca de Crăciun să-mi aduci o păpuşă Hannah Montana, una Cleopatra Stratan şi mai multe jucării Webkinz", aşa arată scrisoarea trimisă de Miruna Talpoş (şapte ani) către Moş Crăciun.

Destul de diferită faţă de scrisorile pe care le scriau copiii până acum cinci-şase ani, care-şi doreau maşinuţe, căluţi din lemn sau jocuri Lego. Acum, acestea au fost detronate de jucăriile şi accesoriile din colecţia Disney (Hannah Montana şi Albă ca Zăpada), păpuşile Barbie, machetele de maşini şi jucăriile din pluş Webkinz, potrivit datelor primite de la importatori şi de la principalele lanţuri de magazine.

Animalele virtuale fac furori

Unele dintre cele mai bine vândute jucării din această perioadă sunt animăluţele din pluş, Webkinz. Dar ce sunt aceste Webkinz? Sunt nişte jucării care au fost lansate în România în luna aprilie, care au un cod secret unic, cu ajutorul căruia proprietarii au acces la site-ul Webkinz World, unde se află variantele virtuale ale jucăriilor.

Aici, copiii pot avea grijă de un animal (îl pot hrăni, îmbrăca, se pot juca cu el). „Din aprilie până acum am vândut peste 10.000 de jucării Webkinz. Estimăm ca în luna decembrie să vindem peste 8.000 de bucăţi. Reclama puternică de la Cartoon Network şi faptul că site-ul oficial este în limba română au contribuit foarte mult la susţinerea vânzărilor", a declarat, pentru „Adevărul", Andreea Mihai, directorul de marketing al Carrefour. Preţul unei jucării Webkinz este cuprins între 30 şi 40 de lei.

Vânzări asemănătoare a înregistrat şi lanţul de hipermarketuri Real, datorită „înclinaţiei tot mai mari a copiilor către mediul web", potrivit Adrianei Piţa,director de comunicare la Real România.Alte jucării care se vând foarte bine în această perioadă sunt cele din gama Bakugan (un serial promovat de Cartoon Network), balansoarele şi poneii roz din pluş, afirmă reprezentanţii magazinelor.

Cât despre Barbie, dacă până anul trecut deţinea supremaţia la capitolul cea mai cunoscută şi iubită păpuşă, aceasta se pare că pierde foarte mult teren ca urmare a intrării pe piaţă a concurentei Hannah Montana (jucării cu chipul lui Hannah Montana, un personaj feminin dintr-un film difuzat de Disney TV) şi a lansării colecţiei de jucării din povestea Albă ca Zăpada.

„Cele mai vândute jucării pentru fetiţe sunt prinţesele Disney, în special Albă ca Zăpada, iar băieţii preferă jucăriile Bakugan, modelul «Starter» fiind cel mai căutat. Vânzările la păpuşile şi accesoriile Hannah Montana s-au apropiat în acest an de cele ale păpuşilor şi accesoriilor Barbie, diferenţele fiind mici, date de modul de expunere la raft şi de promovare", a punctat Andreea Mihai.

Vânzări la fel de mari ca în 2008

Când vine vorba de încasări, comercianţii susţin că acestea au rămas similare sau un pic mai mari decât cele de anul trecut. „Părinţii pot renunţa la orice, mai puţin la haine şi jucării pentru copiii lor, asta e diferenţa faţă de alte business-uri", explică Alin Burcea, importatorul Chicco, una dintre cele mai importante mărci de articole pentru copii.

Potrivit lui Mihai Frangulea, directorul general al firmei importatoare de jucării, Nicoro Trading, peste 90% din jucăriile din această perioadă sunt cumpărate din marile lanţuri de retail, care îşi cresc, în decembrie cu până la 50% vânzările de profil faţă de o lună normală. „În primle 11 luni, Carrefour a vândut cu 22% mai multe jucării faţă de aceeaşi perioadă din 2008. În decembrie ne-am propus să ne situăm cel puţin la nivelul de anul trecut, ca urmare a lărgirii gamei de produse şi a promoţiilor", a conchis Andreea Mihai.

China a fabricat mai puţine jucării

Efectele crizei financiare s-au simţit foarte tare în China, ţara cu cel mai mare producător de jucării din lume. În acest an, numărul producătorilor chinezi de jucării s-a redus de la 45.000 la numai 10.000, dintre care circa 1000 de producători au cifre de afaceri de peste 100 de milioane de dolari pe an.

Potrivit unui raport al Parlamentului European, aproximativ 80% din jucăriile comercializate în Uniunea Europeană sunt importate din ţările asiatice, în special din China.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite