Ce maşini conduc oamenii de afaceri din România

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Antreprenorii români preferă limuzinele şi autoturismele de teren pentru siguranţa şi confortul pe care acestea le oferă.

Oamenii de afaceri din România îşi aleg autoturismele în funcţie de siguranţă şi confort, şi nu de preţ. Cu toate acestea, maşinile pe care le deţin au preţuri de câteva zeci de mii de euro. Marius Ghenea, proprietarul grupului Fit Distribution, conduce un Range Rover Supercharged din 2007. SUV-ul oferă putere, dar, în acelaşi timp, lux, siguranţă şi confort. Maşina ascunde sub capotă un motor V8 cu o capacitate de 4.200 de centimetri cubi, care dezvoltă aproximativ 400 de CP. „Această maşină mi se pare potrivită pentru mine, întrucât călătoresc mult prin zone cu relief montan", spune Marius Ghenea. Antreprenorul obişnuieşte să schimbe autoturismele o dată la trei-patru ani.

Ştefan Vuza, proprietarul grupului Serviciile Comerciale Române (SCR), este adeptul autoturismelor coupe. Dintre cele patru maşini pe care le deţine clujeanul, favorita sa este un Mercedes-Benz CL 600. Acesta mai are un autoturism tip limuzină, BMW Seria 7, un SUV, Toyota Land Cruiser şi un Smart Cross Blade, primit cadou.

Dotări moderne

Bolidul CL 600 al lui Vuza dispune de dotări moderne, cum ar fi ecranul conectat la o cameră cu infraroşu care permite şofatul pe orice fel de vreme, cameră pentru parcări, un televizor cu DVD, internet şi scaune multicontur cu funcţie de masaj. Motorul de tip V12 pe benzină are o capacitate de aproximativ 6.000 de centimetri cubi, care dezvoltă circa 500 de CP. Autoturismul „monstru" ia scos din buzunar lui Ştefan Vuza 225.000 de euro. De asemenea, antreprenorul preferă să călătorească pe scaunele din spate, problema condusului lăsând-o pe umerii şoferului personal.  

Mercedes-Benz CL 600 este preferata lui Ştefan Vuza, proprietar SCR

Mercedes-Benz CL 600 este preferata lui Ştefan Vuza, proprietar SCR


Un alt om de afaceri care preferă să circule cu şofer este Maria Grapini, proprietarul companiei de confecţii textile Pasmatex. Ea este adepta luxului, confortului şi siguranţei şi, de aceea, a ales să călătorească într-o limuzină marca Audi A8, cumpărată în noiembrie 2010. Antreprenorul nu cunoaşte însă şi alte dotări ale autoturismului. Maria Grapini a explicat că a ales să nu mai conducă şi să-şi angajeze şofer din cauza faptului că munceşte şi călătoreşte foarte mult, iar timpul pe care şi-l petrecea conducând, acum şi-l petrece muncind.

Lui Cruţescu nu-i plac maşinile scumpe

Marin Cruţescu, proprietarul grupului AMVIC, preferă maşinile economice, în culori deschise. „Întotdeauna am optat pentru culori deschise la autoturismele mele, pentru ca vara, când maşina stă în parcare câteva ore, să nu găsesc 70 de grade Celsius înăuntru", a explicat antreprenorul. Acesta este proprietarul unei Skoda Octavia din 2008, a unui Audi A3 din 2004, a unui Citröen C4 Picasso din 2007 şi a unei Toyota Hilux din 2003.



Dintre cele patru maşini pe care le deţine antreprenorul, cel mai puternic motor este cel al modelului Toyota Hilux, un motor diesel de 2.400 de centimetri cubi, care dezvoltă aproximativ 190 CP. De altfel, toate maşinile lui Cruţescu funcţionează pe motorină. „Regele" termopanelor în România este adeptul maşinilor nu foarte puternice, ci cât se poate de „verzi". „În viitorul apropiat, îmi voi achiziţiona un model hybrid pentru că nu consumă şi nu poluează atât de mult", spune antreprenorul. Dintre cele patru maşini ale sale, Marin Cruţescu mărturiseşte că cel mai bine se simte în Citröen C4 Picasso. Autovehiculul, care are o culoare roşie-maronie, dispune de un motor de 2.000 de centimetri cubi, diesel, cu cutie de viteze automată, care dezvoltă circa 139 CP.

info

Negoiţă preferă maşinile puternice

Spre deosebire de Cruţescu, Ionuţ Negoiţă, dezvoltator imobiliar cu proiecte majore în Bucureşti, preferă maşinile puternice. Antreprenorul, care este fan Mercedes, deţine în prezent un model de tip limuzină al mărcii germane, Mercedes S-Class 500 din 2008, pe benzină. Negoiţă mai are un SUV Range Rover Sport 3.0 TDI din 2009 şi un model Morgan, despre care nu ştie mare lucru.

Omul de afaceri a încercat majoritatea modelelor de la Mercedes. Înaintea actualului Mercedes, acesta a mai avut un S-Class, dar diesel. „Mi-am schimbat vechiul S-Class diesel cu unul pe benzină pentru că doream o maşină puternică, dar în acelaşi timp confortabilă şi elegantă", explică Negoiţă. Şi, se şi explică! Motorul de 5.000 de centimetri cubi al actualului Mercedes şi cei aproximativ 390 CP oferă o adrenalină ca de bungee jumping.  

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite