Ce-i trebuie Micului Paris pentru a atrage turiştii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

spun experţii, în contextul în care ele lipsesc cu desăvârşire. Dar rămâne aspectul strategiei turistice coerente, care în acest moment nu există nici în Capitală, nici la nivel

spun experţii, în contextul în care ele lipsesc cu desăvârşire. Dar rămâne aspectul strategiei turistice coerente, care în acest moment nu există nici în Capitală, nici la nivel naţional.
În prima zi a Francofoniei, Bucureştiul este împânzit de steguleţe, oameni de ordine, mii de maşini şi cam atât."Nu văd unde sunt centrele de informare turistică, nu înţeleg de ce nu s-au instalat nişte chioşcuri unde să se găsească ghiduri în limba franceză. Poate vor apărea pe parcurs, eventual în prima zi de Summit", a declarat recent Paul Mărăşoiu, preşedintele companiei de consultanţă şi management în domeniul hotelier Peacock Hotels. Mărăşoiu, care este şi directorul general al hotelului de patru stele Golden Tulip Sky Gate, consideră că Bucureştiul nu va avea expunerea necesară unui astfel de eveniment pe fondul faptului că nu s-au făcut pregătiri suficiente."Bucureştiul are un centru istoric în paragină, nerenovat, nu există un circuit clasic al oraşului, nu există un card de vizitare care să ofere reduceri pentru muzee, spectacole sau alte atracţii", spune Traian Bădulescu, ofiţer de presă în cadrul Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism. Potrivit acestuia, o reţea de centre de informare nu ar costa foarte mult, închirierea sau achiziţionarea unor spaţii, plus plata personalului s-ar putea face şi cu 1-2 milioane de euro. "Bucureşti este singura capitală europeană fără centre de informare turistică", a adăugat Bădulescu."Este drept, Bucureşti nu este niciun oraş spectaculos, precum Viena, Paris sau Budapesta, dar are multe obiective care totuşi ar putea fi puse în valoare în mod inteligent, pornind de la muzee (Muzeul Satului, ţăranului Român, de Artă), până la parcuri şi alte obiective turistice", consideră reprezentantul ANAT.

Bucureştiul, o destinaţie prea scumpă
"În primul rând, nu prea-mi permit, financiar vorbind, să fiu turist în Bucureşti, dacă mă gândesc că numai cazarea într-un hotel aproape de centru mă costă în jur de 100 euro pe noapte", spune Claudia Stan, director de marketing al agenţiei de turism Aerotravel Lufthansa City Center, unul dintre primii cinci jucători de pe piaţa locală de profil. Pornind de la acest fapt, explică ea, orice pachet turistic costă foarte mult în comparaţie cu capitalele vecine şi dezvoltate turistic.
"Să presupunem însă că suntem turişti în Bucureşti şi vrem să facem un tur de oraş, ar fi destul de greu să cumpărăm un aşa-numit sightseeing tour şi dacă reuşim, să ne ferească Dumnezeu, să ne aflăm exact în centrul oraşului, la orice oră din zi", consideră ea, referindu-se la traficul din Capitală. Stan spune că există varianta vizitatului "mergând pe jos", însă această mişcare s-ar putea face în condiţiile în care turistul este bine informat cu privire la destinaţiile vizate şi modul de a ajunge la ele. Pentru aceasta ar fi nevoie de hărţi."Nu am încercat să găsesc o astfel de hartă, recunosc, nefiind niciodată în postura unui turist străin, dar oricum la recepţiile hotelurilor nu există, nici cu bani, nici
for free
, aşa cum ar trebui să fie într-o capitală europeană a secolului XXI", a conchis reprezentanta Aerotravel.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite