Cardurile de fidelitate profit pentru emitenţi, facilităţi pentru clienţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

din valoarea produsului.Dezvoltarea accelerată a promoţiilor bazate pe carduri de fidelitate determină efecte benefice în lanţ: businessurile bazate pe producţia de carduri, dar şi cele

din valoarea produsului.
Dezvoltarea accelerată a promoţiilor bazate pe carduri de fidelitate determină efecte benefice în lanţ: businessurile bazate pe producţia de carduri, dar şi cele orientate spre furnizarea de echipament tehnic necesar imprimării cunosc un adevărat boom.

Creştere anuală de 25-30%
"Anul trecut, cifra de afaceri a înregistrat un salt de 100% faţă de 2004, iar pentru 2006 estimez un avans de 150%, faţă de 2005", ne-a declarat Gabriel Angheluş, director al Printcard Cluj - companie specializată pe vânzarea de echipamente pentru producţia de carduri. În prezent, există doar 7-8 firme furnizoare de echipamente, care învârt pe degete o piaţă estimată la circa 500.000 de euro, însă cu un potenţial foarte mare de dezvoltare. Ocazional, Angheluş preia şi comenzile de carduri. "Cererile multe sunt pentru tiraje mici, însă am şi clienţi care vor peste 10.000 de carduri pe lună", spune oficialul Printcard. Daniel şerbănescu, directorul DigiMarc Bucureşti, nu se teme de concurenţa marilor jucători din piaţă, precum Supercard sau Rolf Card Industrial, considerând că există loc pentru toţi. "Marii consumatori de carduri au canale deja create, însă piaţa medie şi mică oferă un potenţial de dezvoltare foarte mare. Cererile pentru carduri cresc, semestrial, cu circa 10-15%", spune şerbănescu. DigiMarc asigură cardurile de fidelitate pentru clienţii companiilor Berloni, Medlife, Unita Turism, Miko Beauty Center etc. În ultimii trei ani, piaţa cardurilor comerciale a înregistrat un avans de 25-30% anual, procentul fiind similar şi pentru anul în curs. În funcţie de calitate şi caracteristici, preţul unui card variază între 10 cenţi şi 2,5 euro.

Clienţii - atraşi de facilităţile oferite pe card
Sensiblu, primul retailer de produse farmaceutice care a introdus conceptul de card de fidelitate, are în prezent peste un milion de de carduri, în ultimele şase luni fiind înregistraţi peste 500.000 de clienţi activi. "Media cardurilor emise lunar este de 31.500. Asta înseamnă 1.050 de posesori noi pe zi. 45% din tranzacţii se efectuează lunar pe card, 53% din cifra de afaceri a companiei fiind înregistrată pe cardul Sensiblu", ne-a declarat Lucian Neacşu, marketing manager la Sensiblu. În 2005, compania a investit în jur de 1,7 milioane de euro într-un program de CRM (customer relationship management - organizarea relaţiilor cu clienţii), în costurile de mentenanţă a sistemului, precum şi în discounturi oferite clienţilor. Cardurile de fidelitate sunt prezente şi în farmaciile Help Net, această reţea oferind o reducere de 5% pentru orice produs cumpărat în reţea, cu excepţia reţetelor compensate. "În doar cinci ani am reuşit să ajungem la peste 450.000 de carduri, ceea ce înseamnă peste 450.000 de clienţi care recunosc şi apreciază serviciile noastre", spune Monica Popescu, PR Executive Help Net Pharma.
În reţeaua companiilor de transport aerian Air France şi KLM, programul Flying Blue numără deja 11 milioane de membri. "Flying Blue oferă oportunitatea de a acumula şi utiliza mile, acordând bonusuri legate de clasa de călătorie sau de statutul cardului", precizează Emanuela Doicu, Marketing&PR manager. Companiile de telefonie mobilă, dar şi hotelurile sunt şi ele mari consumatoare de carduri. Potrivit directorului de vânzări al Plasticard Bucureşti, Mihai Davidescu, operatorul de telefonie mobilă Zapp are peste 50.000 de carduri de fidelitate, în timp ce Orange şi Intercontinental numără în jur de 20.000 de carduri, fiecare.

Polonezii vor să investească într-o fabrică de carduri
Firma AA Card Point, reprezentantul pe piaţa românească al producătorului numărul unu de carduri din Polonia, şi-a deschis sucursala în iunie, anul curent. Potrivit reprezentantului companiei, Alina Meleaca, deschiderea sucursalei face parte dintr-un proiect mai amplu al cărui obiectiv este construcţia, la Bucureşti sau Braşov, a unei fabrici de producere a cardurilor. "Se fac deja cercetări privind rentabilitatea unei astfel de afaceri. Din iunie şi până în prezent am distribuit circa 700.000 de carduri importate din Polonia, ceea ce înseamnă că există potenţial de dezvoltare. Mai mult decât atât, analiştii din domeniu estimează o dublare a pieţei cardurilor comerciale în 2007", ne-a declarat Meleaca.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite