Capitala isi propune investitii de 2,8 miliarde de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Municipalitatea bucuresteana intentioneaza sa investeasca in urmatorii trei ani, pentru programul de dezvoltare a Capitalei, 2,8 miliarde de euro, a anuntat primarul general Adriean Videanu. Este

Municipalitatea bucuresteana intentioneaza sa investeasca in urmatorii trei ani, pentru programul de dezvoltare a Capitalei, 2,8 miliarde de euro, a anuntat primarul general Adriean Videanu. Este vorba de nu mai putin de 35 de proiecte care cuprind pasaje, sisteme de parcare supraterana si subterana, realizarea liniei de metrou catre Aeroportul Otopeni, realizarea hartii acustice a Capitalei, sisteme de avertizare si alarmare in caz de dezastre etc. Cand a venit vorba de bani, primarul a raspuns prompt "stie baiatul de unde sa ia banii". Sistemele de parcare in Bucuresti inseamna realizarea, intr-o prima etapa, in regim de parteneriat public-privat, a 23 de parcaje - din circa 70 identificate - supra si subterane in zonele centrale ale orasului. Proiectul costa 150 milioane de euro. Municipalitatea mai vrea sa dezvolte noi coridoare de transport prin strapungeri si penetratii in sistemul de strazi. Proiectul va costa 150 milioane de euro si va realiza legaturi intre principalele artere ale orasului, plus racordari la autostrazile Bucuresti-Pitesti si Bucuresti-Constanta. Linia de metrou intre Gara de Nord si Aeroportul "Henri Coanda" vrea sa fluidizeze traficul intre Bucuresti si Otopeni. Linia rapida va face conexiunea intre reteaua de metrou a orasului prin statia de metrou 1 Mai si Aeroportul "Henri Coanda", trecand prin zona Aeroportului Baneasa. Linia se va dezvolta pe doua tronsoane. Primul este in intregime subteran, cu o lungime de 4,7 km si cinci statii, iar al doilea - linie de tren regionala cu lungimea de 8,95 km, cu sectiuni supraterane si subterane, cu opt statii. Costurile estimate sunt, in prima etapa, de 300 milioane de euro. Suma de 14 milioane de euro ar urma sa fie cheltuita pentru implementarea unui sistem de taxare automata pe mijloacele de transport in comun de suprafata, compatibil cu sistemul de taxare de la metrou. Arena Bucurestilor va costa 45 milioane de euro si consta in realizarea unei sali polivalente cu aproape 16.000 de locuri prn utilizarea unei tehnologii moderne.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite