Campionatul Mondial de Fotbal nu creşte vânzările la bere

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cel puţin aşa susţine preşedintele asociaţiei Berarii României, Jan Derck van Karnebeek, totodată şi director general Heineken România.  El susţine că, în pofida percepţiei generale, un astfel de eveniment nu creşte spectaculos vânzările producătorilor de bere.

Nici Campionatul Mondial de Fotbal din Africa de Sud şi nici lunile caniculare de vară nu au avut capacitata de a opri declinul pieţei de bere din România. Astfel, în primele şase luni ale acestui an, consumul de bere a scăzut cu 11%. 

Criza a afectat şi piaţa berii din România şi a determinat schimbări ale obiceiurilor de consum ale românilor, o parte dintre aceştia ieşind mai puţin în oraş, alegând varianta consumului acasă. „Românii au continuat şi în acest an să aibă un comportament de consum conservator, perspectiva adâncirii recesiunii economice punând şi mai multă presiune pe bugetele personale”, a declarat Jan Derck van Karnebeek.

Viitorul este plin
Totuşi, reprezentantul asociaţiei producătorilor de bere din România este optimis în ceea ce priveşte viitorul pieţei de profil, chiar dacă este rezervat la capitolul pronosticuri. „Românii sunt învăţaţi să iasă cu prietenii , cu familia la o bere, aşa că, nu ne temem pentru businessul nostru”, a declarat van Karnebeek.

Nici vremea nu a împulsionat vânzările de bere în primul semestru, ea fiind în general mai rece şi ploioasă. "Este greu de apreciat în acest moment cum va evolua sectorul berii până la finele anului. Pe lângă obiectivele de menţinere a sectorului, vom continua promovarea culturii berii în România, precum şi educarea consumatorilor privind consumul responsabil de bere", a adăugat van Karnebeek.

Piaţa berii din România a scăzut anul trecut cu 13%, revenind la cifrele înregistrate în 2006, adică la un volum de 17,6 milioane de hectolitri.

Membrii asociaţiei (Bergenbier, Heineken România, Romaqua Group, United Romanian Breweries şi Ursus Breweries), au vândut 7,4 milioane de hectolitri de bere în prima jumătate a anului 2010, ceea ce înseamnă o scădere de 11% faţă de primul semestru al lui 2009, când volumul vânzărilor era de 8,3 milioane de hectolitri

 Scădere, doar pentru unii
În ceea ce priveşte afacerea pe care o conduce van Karnebeek în ţara noastră, Heineken Romania, are toate motivele de bucurie. Chiar dacă piaţa de bere a scăzut cu 11%, Heineken a raportat o creştere de 7% a cifrei de afaceri pentru prima jumătate din 2010, comparativ cu aceeasi perioada din 2009, ajungand la 542 milioane de lei (brut) si 451 milioane de lei (net).

Şeful de la Heineken spune că nu a reinventat roata, ci a aplicat strategii de afaceri coerente, într-o perioadă de haos.

„În primul semestru al acestui an, am continuat să investim în mărcile noastre şi ne-am concentrat pe activele de bază ale companiei. În plus, ne-am îmbunătăţit abilitatea de a genera lichidităţi printr-o revizuire atentă a investiţiilor, prin programele de management al costurilor şi prin cel al capitalului de lucru”, a declarat Jan Derck van Karnebeek.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite