Camioanele Euro 3 si Euro 2 capata prioritate spre Ungaria si Slovenia

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Camioanele nepoluante Euro 3 si Euro 2 vor avea prioritate la obtinerea autorizatiilor gratuite de transport bilaterale si de tranzit spre Ungaria si Slovenia, o propunere in acest sens urmand sa fie

Camioanele nepoluante Euro 3 si Euro 2 vor avea prioritate la obtinerea autorizatiilor gratuite de transport bilaterale si de tranzit spre Ungaria si Slovenia, o propunere in acest sens urmand sa fie analizata azi de catre Ministerul Transporturilor. In prezent, din necesarul anual de 100.000 autorizatii spre Ungaria transportatorii romani pot beneficia gratuit de doar 30.000 bucati. In cadrul sedintei de azi, "vom incerca sa gasim solutii pentru aceste autorizatii deficitare, deoarece prin negocieri cu cele doua tari nu vom putea spori numarul acestora cu mai mult de 2-3%. Camioanele vechi de 20 ani (n.r. - Euro 0, Euro 1) vor putea utiliza trenul pentru transporturile spre Ungaria sau ruta prin Serbia", spune Ion Lixandru, vicepresedinte al Uniunii Nationale a Transportatorilor din Romania (UNTR). Potrivit propunerii facute de directorul general pentru infrastructura si transport rutier din minister, Lucian Sova, "autorizatiile deficitare se aloca pe parc licentiat, printr-un algoritm asemanator cu cel al autorizatiilor CEMT (n.r. - autorizatii gratuite, necesare pentru transportul in tarile UE si la atribuirea carora detinatorii camioanelor nepoluante sunt avantajati)". Prin algoritmul de calcul actual, firmele care detin parcuri auto mai putin poluante beneficiaza de mai multe autorizatii gratuite de transport, comparativ cu firmele mici care detin camioane vechi Euro 0 si Euro 1. Potrivit vicepresedintelui UNTRR, Romania are un parc de 11.000 de camioane pentru transportul international, din care 92% este Euro 3 si Euro 2.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite