Ce face Camelia Şucu pentru a supravieţui în afaceri

0
Publicat:
Ultima actualizare:

După ce criza a adus afacerea cu mobilă a Cameliei Şucu pe pierderi, antreprenoare s-a reorientat către agricultură. Şucu spune că afacerile din agricultură o menţin atât psihic, cât şi financiar.

În ultimii ani puterea de cumpărare a scăzut drastic ceea ce s-a simţit şi la nivelul pieţei de mobilă. „Dacă în 2008 un consumator era dispus să aloce 20% din valoarea apartamentului pentru a-şi mobila locuinţa, acum şi 10% i se pare mult", a declarat Camelia Şucu, proprietara firmei Class-Mob, care operează brandul de mobilier şi decoraţiuni de lux Class Living.

Dacă în alte ţări sectorul de lux nu a fost afectat de criză, Români a fost din plin avariată de criză deoarece este o piaţă tânără, spune antreprenoarea.

Camelia Şucu a încercat să se adapteze pieţei mizând mai mult pe accesorii precum oglinzi, scaune şi alte, însă tot nu a putut ieşi de pierderi. Aşadar, a avut nevoie de o ieşire şi a spus „să se întoarcă la origini" și a demarat câteva afaceri în agricultură.

În urmă cu mai bine de doi ani, Camelia Șucu a cumpărat la licitație Piaţa de Gros din Berceni, căreia i-a dat și un nume „Abundia". „Am investit circa 5 milioane de euro în această piață, dar pentru o a moderniza și a aduce la standarde bune de funcționare mai trebuie să fac alte investiții ", ne-a mai spus Camelia Șucu.

Antreprenoare a aplicat și pentru obținerea unor bani europeni. „Am aplicat în două etape, o dată pentru 1,5 milioane de euro şi o dată pentru 2,8 milioane şi aştept aprobările în această toamnă",a completat antreprenoarea. Piaţa de Gros din Berceni, cu o suprafaţă de 12 hectare din care 25.000 de metri pătraţi sunt construiţi, mai are de aşteptat până va fi modernizată.

În momentul de faţă Camelia Şucu mai are o fermă de legume la Tulcea, dar mai vrea să mai dezvolte încă două ferme în Alba.

În ceea ce priveşte planurile pentru afacerea cu mobilă, antreprenoarea spune că nu va renunţa la acest business deoarece îi place „frumosul" şi vrea să-l împartă cu cât mai mulţi. „Anul viitor vom schimba strategia pentru a ieşi de pe pierderi", susţine Camelia Şucu.

Ea a mai spus că anul acesta „este unul bun de aruncat la gunoi". "Am să citez un coleg de-al nostru de business, din industria hotelieră, care spunea în vară, din ce am citit în presă, că «2012 este un an de aruncat la gunoi». (...) Ăsta este un adevăr crud. Nu ştiu cât de mult se înţelege sus, unde trebuie, că efectiv lucrurile trebuie foarte temeinic luate, pentru că altfel moare pacientul rapid", a spus Camelia Şucu. Iar în condiţiile în care lucruile mergeau greu, situaţia a fost îngreunată şi de criza politică din iulie.

Întrebată despre cum au evoluat afacerile Class-Mob în acest an, ea a afirmat: "Mulţumim, prost!".

Firma Class-Mob a raportat în 2011 o cifră de afaceri de 7,1 milioane lei şi pierderi de 5,6 milioane lei, potrivit datelor comunicate la Ministerul de Finanţe.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite