Căile ferate din România, victima statului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Transportul feroviar din România, „perla coroanei“, înainte de 1989, a ajuns o locomotivă abandonată, fiind victima dezinteresului guvernanţilor, susţine agenţia franceză de ştiri AFP.

Între 1990, anul revenirii la un sistem democratic, şi 2009, numărul celor care călătoresc cu trenul s-a micşorat de şase ori, ajungând de la 407,9 milioane la 70,3 milioane, potrivit Oficiului de statistică.

Numărul maşinilor s-a triplat în douăzeci de ani, trecând de la 1,3 la patru milioane, românii îndreptân­du-se către un „lux" rar în perioada comunistă. Renunţarea la călătoria cu trenul se explică şi prin prelungirea duratei traseelor determinată de infrastructura din ce în ce mai precară. Viteza comercială este de abia 50 de kilometri pe oră, iar întârzierile de una până la trei ore sunt tot mai dese pe numeroase trasee.

Atunci, în pofida confortului vagoanelor pe marile linii, călătorii renunţă la acest tip de transport. Potrivit datelor oficiale, 40%din căile ferate şi 96% din podurile feroviare au nevoie de reparaţii majore.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite