Cadourile si felicitarile trimise de Sarbatori rotunjesc profiturile companiilor de curierat

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Numarul de expedieri se dubleaza comparativ cu o luna normala

Sfarsitul de an este si pentru companiile de curierat o perioada de varf, cu cresteri semnificative ale volumului de expeditii. Cererea pentru serviciile de curierat incepe sa creasca inca din perioada august-septembrie, pe masura ce importatorii isi refac stocurile cu produse de sezon si produse promotionale, iar producatorii isi asigura din timp necesarul de materii prime. Varful este atins insa in luna decembrie, cand solicitarile de transport sunt strans legate de Sarbatorile de iarna. "Numarul de expedieri se dubleaza practic in decembrie in comparatie cu o luna normala", sustine Mirela Nemtanu, director de marketing la TNT. Cresterea cea mai mare este inregistrata pe segmentul de curierat expres international. "Sunt multe companii care trimit de Sarbatori cadouri sau felicitari partenerilor din strainatate. De exemplu, companiile producatoare de materiale promotionale vad in perioada Sarbatorilor o buna ocazie pentru a gasi noi parteneri externi, trimitand cadouri promotionale in strainatate si nu numai. Pe de alta parte, fiind sfarsit de an, e perioada bilanturilor contabile. Bancile, de exemplu, trimit documente catre sediile centrale din strainatate. Nu in ultimul rand, persoanele fizice trimit si primesc de Sarbatori cadouri din strainatate", ne spune un reprezentant DHL.
In trei ani, numarul companiilor de curierat s-a dublat
Piata serviciilor de curierat se afla de cativa ani in crestere continua. In ultimii 3 ani, numarul companiilor autorizate s-a dublat, de la 67 in 2002, la 135 in 2004, potrivit statisticilor Autoritatii Nationale de Reglementare in Comunicatii (ANRC). In afara de Posta Romana, care are un statut special de furnizor de serviciu universal, pe piata romaneasca sunt prezente si unele dintre companiile- lider pe plan mondial: DHL, TNT, UPS - prin reprezentantul sau Trans Courier Service (TCS). Pe langa acestia, exista si furnizori autohtoni - Cargus, Pegasus Courier, Fan Courier - care isi concentreaza activitatea in special pe curieratul intern. O explicatie pentru inmultirea firmelor de curierat este cererea din ce in ce mai mare a companiilor pentru servicii de transport rapid si cu un timp definit de tranzit. "In ultimul timp, am observat ca, in special anumite banci si unii operatori de telefonie mobila aleg sa trimita documente prin curieri, si nu prin posta", spune Mirela Nemtanu. In plus, tot mai multe opteaza pentru externalizarea anumitor activitati, ca o modalitate eficienta de reducere a costurilor. "Multe firme au inteles ca este mai avantajos sa apelezi la un curier, decat sa te ocupi personal de aprovizionare sau distributie, se fac economii mari de resurse", afirma reprezentanta TNT.
Parteneriatele intre furnizori - tot mai numeroase
In 2004, numarul celor care lucreaza in parteneriat cu alti furnizori a crescut de la 9% la 18%. Majoritatea firmelor de curierat aleg sa lucreze in parteneriat, in primul rand pentru ca nu dispun de capitalul necesar pentru a pune la punct o retea proprie de vehicule. In acest caz, ele preiau comenzile clientilor si predau marfa altui operator, care se ocupa de livrare si transport. In plus, firmele nou infiintate pot incheia parteneriate cu firme internationale, cu experienta, care nu au intrat inca pe piata romaneasca. Acestea pot alege, daca sunt multumite de afacerea romaneasca, sa cumpere firma partenera. Aceasta a fost, de exemplu, modalitatea in care a intrat pe piata romaneasca unul dintre liderii mondiali in domeniu, compania TNT.
Preturi mai mari, servicii mai multe
Cu toate ca principalii clienti ai companiilor de curierat sunt firmele private si institutiile de stat, acestea ofera servicii si persoanelor fizice. Cei care decid sa trimita un document cu ajutorul companiilor de curierat vor plati mai mult decat la posta, in schimb pot beneficia de servicii suplimentare. Se poate opta pentru serviciul "door to door", caz in care preluarea, vama in tara de expediere, cat si in cea de destinatie, transportul, manipularea, depozitarea si livrarea revin transportatorului. In plus, stadiul in care se afla expedierea se poate supraveghea pe cale electronica, pe site-ul companiei, prin email sau sms. Pentru un document, de exemplu, un plic A3 de 500 de grame, pentru destinatia SUA, tariful este de aproximativ 44 de euro, cu un timp de tranzit de 24 de ore pentru marile orase americane, iar pentru Germania, tariful este de circa 36 de euro, cu acelasi timp de tranzit.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite