Cabliştii „au ieşit“ la vânătoare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Dacă în ultimii doi ani, com­paniile investeau în extin­de­rea reţelei şi dezvoltarea de ser­vicii, acum se luptă pentru fie­care utilizator în parte. Şi asta chiar dacă oficialii operato­rilor recunosc că actuala situaţie economică a scăzut cu mult venitul mediu per utilizator.

Mai mult, şeful operatorului UPC, Jack Mikallof, spune că o altă diminuare a acestui indicator ar fi dezastruos pen­tru industria telecom.

„Venitul per utilizator e unul dintre cele mai scăzute din Europa. În Olanda, de exemplu, este de cinci ori mai mare", arată el. În plus, numărul contractelor cu clienţii a scăzut la 1,58 mi­lioane la 30 iunie 2010, cu 54.400 mai puţini decât la finele primului trimestru. Cum re­cuperează teren? „Suntem in­teresaţi de companii care se potrivesc afacerii de bază a UPC - cablu, dar nu le excludem şi pe cele din zona de internet", explică şeful celui de-al doilea jucător de pe piaţa de ca­blu de la noi, în funcţie de utilizatori.

Romtelecom şi RCS&RDS nu stau deoparte

Cel mai mare jucător de pe piaţa locală TV - RCS&RDS, cu aproximativ 2,7 milioane de clienţi, a început ofensiva, dar de data aceasta pe segmentul de internet, încă din 2008 când a cumpărat InfoGate Telecom, proprietarul re­ţelei de cartier bucureştene C-Zone. În primăvară şi-a mai adăugat în portofoliu 45.000 de clienţi prin achiziţia Airbites, furnizorul de servicii de te­lecomunicaţii deţinut de elveţienii de la Swisscom şi care acoperea şase oraşe. Romtelecom, numărul trei pe piaţa de cablu, cu aproximativ 800.000 de clienţi în iunie, face achiziţii pe bandă rulantă, în principal prin subsidiara NextGen. În vară, directorul de dezvoltare al companiei, Ovidiu Ghiman, anunţa că Romtelecom a cumpărat patru firme mici de cablu şi a atras alţi 60.000 de utilizatori, din Moldova şi su­dul ţării.

Mai mult, NextGen are peste 100.000 de clienţi şi es­te prezent în 20 de oraşe din ţa­ră. În ceea ce priveşte consumatorii, oficialii Romtelecom spun că ratele de creştere au scă­zut pe perioada crizei, iar domenii obişnuite cu creşteri de două cifre au ajuns chiar la nivelul de o singură cifră, în special pe televiziune, unde gradul de penetrare a depăşit 100% şi internet de mare viteză.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite