CFR Călători: trenul de Otopeni poate merge până la Urziceni

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Halta Otopeni - până la care circulă o serie de trenuri speciale destinate călătorilor pentru Aeroportul Internaţional Henri Coandă - se află, de fapt, pe ruta Bucureşti-Urziceni, aşa că garniturile şi-ar putea continua drumul, acoperind mult mai bine relaţia dintre Capitală şi oraşul din inima Bărăganului. Acest lucru i-a determinat pe feroviarii de la CFR Călători să pună la cale o variantă prin care trenurile de Ot

„Analizăm posibilitatea de a prelungi traseul până la Urziceni, cu oprire la halta P.O. Aeroport. De aici, cei câţiva călători care doresc să ajungă la aerogară vor fi preluaţi de microbuze, iar garnitura îşi va continua drumul, în regim de tren Regio, până la Urziceni“, au declarat surse din cadrul operatorului feroviar de stat, citate de Ziarul de Investigaţii (www.ziaruldeinvestigatii.ro).
Acestea au precizat că, în condiţiile actuale, trenul nu poate fi menţinut în circulaţie, deoarece presupune, lunar, cheltuieli de aproximativ 150.000 de euro, iar veniturile nu depăşesc 500 de euro. Prin prelungirea traseului, consumul de carburant nu va creşte semnificativ, în schimb va fi asigurată o „legătură cadenţată“ a Urziceniului cu Bucureştiul.
Într-un interviu acordat acestei publicaţii imediat după instalarea sa, noul director general al CFR Călători, Ştefan Roşeanu, spunea că va face tot posibilul pentru a eficientiza Henri Coandă Expres.

Deocamdată, mersul trenurilor e separat

Chiar dacă circulă pe aceeaşi linie ferată (magistrala 700 Bucureşti-Urziceni-Făurei-Brăila-Galaţi), trenurile de Otopeni sunt prezentate separat în tabelele-orare faţă de celelalte garnituri care ajung până la Urziceni sau mai departe.
Mai mult, în prezent patru perechi de garnituri Regio merg pe relaţia Bucureşti-Urziceni (dus-întors), dar acestea nu apar în oferta Bucureşti-Otopeni, deşi au oprire în P.O. Aeroport.
Poate că, odată cu intrarea în circuitul Bucureşti-Urziceni a garniturilor care acum circulă doar până la Otopeni, se va schimba şi Mersul Trenurilor.

Trenuri cadenţate

Ca parte a strategiei CFR Călători de reatragere a pasagerilor către calea ferată, sursele citate de Ziarul de Investigaţii au mai precizat introducerea de trenuri Regio, la intervale de jumătate de oră, pe rutele unde există cerere mare, cum ar fi Bucureşti-Ploieşti, Ploieşti-Buzău, Buzău-Focşani, Focşani-Bacău.
„Între trenurile de lung parcurs, vor fi introduse garnituri în trafic local, astfel încât să se asigure o cadenţă atractivă pentru pasageri. Dacă ai tren abia peste două ore, te duci la microbuz“, au explicat sursele.
Aceste măsuri fac parte din strategia de dezvoltare a CFR Călători, care va fi anunţată oficial în curând, şi care presupune o schimbare de optică, în sensul renunţării la politica păguboasă din ultimii 20 de ani în baza căreia au fost anulate zeci de trenuri "pentru a reduce costurile".

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite