UPDATE Alertă de fraudă în sistemul bancar. CEC Bank blochează cardurile bancare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

CEC Bank a blocat mai multe carduri ale clienţilor, urmând să emită unele noi, după ce a primit sesizări oficiale potrivit cărora este posibil ca anumite informaţii să fi fost compromise la nivelul unei baze de date internaţionale. Posibila fraudă ar fi afectat cardurile emise de mai multe bănci din România, iar numărul vehiculat este de câteva zeci de mii de unităţi.

"Banca a primit sesizări oficiale conform cărora informaţiile aferente unui număr de carduri emise de instituţii financiare din România şi din străinătate au fost posibil compromise la nivelul unei baze de date internaţionale", se arată într-un comunicat al CEC.

FOTOGALERIE General ucrainean capturat în România.Cum goleau suspecţii conturile americanilor

Pentru a proteja disponibilităţile băneşti ale clienţilor şi în conformitate cu prevederile contractuale, CEC Bank a blocat mai multe carduri şi va reemite altele fără costuri pentru clienţi.

"Menţionăm că atacul nu a vizat doar cardurile CEC Bank şi nu se datorează eventualelor vulnerabilităţi ale sistemului operat de bancă. Disponibilităţile băneşti ale clienţilor noştri sunt în siguranţă
", se mai arată în comunicat.

Atenţie la tranzacţiile de pe carduri

Reprezentanţii Visa Europe anunţă că „s-a deschis o anchetă în acest sens şi lucrăm îndeaproape cu băncile pentru a ne asigura că posesorii de card sunt protejaţi".
 
„Întrucât ancheta este în curs de desfăşurare, nu putem oferi mai multe informaţii în acest moment. Posesorii de carduri trebuie să fie atenţi la conturile lor şi să raporteze băncii emitente orice activitate suspectă sau neobişnuită. Posesorii de carduri care sunt victime ale fraudei îşi vor primi banii înapoi, în conformitate cu termenii şi condiţiile băncii care le-a emis cardul", spune Cătălin Creţu, director general Romania, al Visa Europe.

Asociaţia Română a Băncilor a anunţat, de asemenea, că unele bănci au fost avertizate că o posibilă breşă de securitate la un procesator european ar fi condus la dezvăluirea unor informaţii legate de tranzacţiile efectuate cu unele carduri.

"Conform Comisiei de Carduri din cadrul ARB, nu ne aşteptăm ca posesorii de carduri să fie afectaţi", se arată într-un comunicat al Asociaţiei.

OMV: Până acum nu au fost evidenţiate probleme în securitatea sistemului

Potrivit Capital.ro, retailerul de la care „s-au pierdut“ informaţiile confidenţiale ar fi OMV România, care are 157 de staţii pe plan local.

Mai exact, un procesator de plăţi al POS-urilor respective ar fi responsabil pentru scurgerea de informaţii.

Reprezentanţii OMV spun însă, într-o precizare pentru "Adevărul", că “datele de card de credit ale clienţilor noştri nu sunt stocate, în niciun moment, în sistemele interne ale OMV. Toate datele sunt transferate băncii relevante în forma criptată”.

Ei mai arată că aproximativ jumătate din totalul plăţilor efectuate în cadrul OMV sunt plăţi non-cash. “Securitatea este cea mai mare prioritate şi, prin urmare, avem un sistem de securitate complex pentru tranzacţiile pe bază de card, sistem bazat pe standarde internaţionale”, se arată în precizarea OMV.

Experţii externi au început imediat verificarea sistemelor noastre. Până acum nu au fost evidenţiate probleme în securitatea sistemului”.

Reprezentanţii BCR, cea mai mare bancă din România, spun că nu s-au constatat probleme la cardurile emise de bancă şi că acestea nu vor fi blocate.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite