CAMIONUL BATE MARFARUL Trei sferturi din mărfuri sunt cărate pe şosele şi doar 16% cu trenul

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Între 2004 şi 2010, volumele de marfă transportate pe care rutieră în Europa au fost de aproximativ cinci ori mai mari decât cele înregistrate de transportul feroviar. Transportul rutier de marfă a atins în 2009 o pondere de 77,5%, în timp ce transportul feroviar de marfă a fost de 16,5%, arată un studiu privind transportul feroviar de marfă din Europa, realizat de Ensight şi Eurogroup Consulting.

În plus, cota sectorului feroviar s-a contractat progresiv, cu 1,6 puncte procentuale în interval de cinci ani

Declin în Franţa, Spania şi Italia

Media utilizării tipului de transport preferat variază de la o ţară la alta. Unele ţări din Europa au un grad redus de utilizare a transportului feroviar care înregistrează un tred descendent accentuat. Este cazul ţărilor vest-europene precum Franţa, Spania şi Italia în care procentajul de utilizare a transportului feroviar e mai scăzut decât media europeană şi se află într-un declin continuu, începând din anul 2006.
Deşi transportul feroviar din Franţa trece printr-o perioadă de criză, anumiţi jucători de pe piaţă - fără a aştepta momentul ideal - au început deja să ia măsuri pentru a revitaliza transportul feroviar de marfă, aşteptând în acelaşi timp să se contureze un răspuns european colectiv la această problemă.

Creşteri în ţările germanice


Alte ţări prezintă creşteri cu privire la utilizarea transportul feroviar: în Elveţia, Austria şi Germania, transportul feroviar de marfă înregistrează o cotă de aproximativ 20% şi continuă să crească. În ţările de la Marea Nordului (Marea Britanie, Belgia şi Olanda) proporţia transportului feroviar este relativ scăzută (între 5 şi 15%). În Marea Britanie, 98% din transportul feroviar de marfă este intern.

Intensitate peste medie în Est

În privinţa ţărilor din Europa de Est, transportul feroviar de marfă este intens, având valori situate peste media europeană, dar prezintă o tendinţă de scădere. Trebuie menţionat faptul că 70% din bunurile transportate pe cale ferată în Europa de Est sunt doat în tranzit sau sunt destinate importului/exportului.

Tot mai aproape de costul real

Rezultatele studiului arată că transportul feroviar se găseşte într-o stare de tranziţie, în care rolurile participanţilor se reconfigurează: managerii de infrastructură, operatorii, transportatorii, expeditorii şi organismele publice. Evoluţia costului transportului feroviar tinde către un preţ „real“ ce integrează costurile reale. Acestea ar trebui să conducă spre un model fiabil în care transportul feroviar de marfă este folosit pentru caracteristicile sale intrinseci şi la recunoaşterea rolului sau de verigă esenţială în lanţul logistic.
Pe durata studiului a fost chestionat un eşantion format din 55 de respondenţi din Europa, activând în toate domeniile implicate de transportul feroviar.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite