Businessul verii: închirierea de autocare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

aprilie până în octombrie, touroperatorii încep să apeleze în mod constant la serviciile de transport ale companiilor de profil, atât pe rutele interne, cât mai ales pe cele externe. "Cea mai

aprilie până în octombrie, touroperatorii încep să apeleze în mod constant la serviciile de transport ale companiilor de profil, atât pe rutele interne, cât mai ales pe cele externe. "Cea mai mare cerere se înregistrează în lunile iulie şi august - perioada tradiţională de concedii a românilor. Practic, atunci putem spune că apelează la noi majoritatea celor 150 de agenţii cu care colaborăm în mod normal în timpul anului", explică Ilie Carabulea, proprietarul companiei de transport Atlassib. Afacerea pare profitabilă, ţinând cont de faptul că aproximativ 7% din cifra de afaceri a companiei provine din transportul pe rutele turistice externe.

Ofertele turistice, avantaj pentru transportatori
Sunt şi situaţii în care ofertele promoţionale (n.r. - lunile mai şi septembrie) ale agenţiilor de turism, respectiv avansul semnificativ al numărului de turişti, influenţează în mare măsură solicitările de astfel de autovehicule. "Anul trecut, vârful cererii l-am atins în septembrie, când pachetele turistice ale unor agenţii s-au vândut la preţuri foarte mici", spune Valentin Alexe, directorul general al Autotrans Călători Filaret. De asemenea, cererea creşte şi în perioada Paştelui, ca şi de Crăciun, atât pe rutele interne, cât şi pe cele externe.

Chiria autocarului, maximum 1,5 euro/km
În ciuda faptului că marile agenţii de turism realizează profituri generoase din serviciile prestate, sunt puţine cele care îşi organizează propria flotă. Aşa că, în loc să achiziţioneze un autocar care costă între 230.000 şi 260.000 de euro în cazul transportului internaţional, respectiv 150.000 euro pentru transportul intern, varianta închirierii pare mai la îndemână. Serviciile de închiriere se tarifează pe kilometrul parcurs, cu sume cuprinse între 1 şi 1,5 euro, în cazul rutelor externe, în funcţie de numărul de stele la care este clasificat autocarul. Tarifele coboară la 1 euro/km pentru destinaţiile interne. Există şi un tarif "de weekend", care se ridică la 300 de euro/zi. Pentru aceşti bani, agenţia de turism primeşte unul sau mai mulţi şoferi, în funcţie de ruta pentru care se închiriază autocarul. Pe rutele internaţionale, un şofer nu poate conduce mai mult de nouă ore pe zi, după care trebuie înlocuit cu cel de rezervă. Sunt şi agenţii de turism care şi-au organizat propria flotă, aşa cum este cazul Atlantic Tour, care deţine două autocare pentru transportul turiştilor străini veniţi să viziteze România. "Suntem nevoiţi să apelăm şi la varianta închirierii, în perioadele de vârf, astfel că putem ajunge chiar şi la zece autocare pe zi", explică Bogdan Gligor, directorul agenţiei.

Zeci de autocare trec graniţa săptămânal
Aproximativ 60 de autocare se deplasează săptămânal către destinaţiile turistice din Grecia pe toată durata sezonului estival, în timp ce doar cinci-şase iau calea Turciei. "Staţiunile turceşti sunt legate de Bucureşti prin curse charter, care au fost introduse în ultimii ani", explică Traian Bădulescu, purtătorul de cuvânt al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT).

Confort de trei şi patru stele
În mod normal, autocarele care operează pe rutele externe trebuie să fie clasificate cu trei şi patru stele, ceea ce înseamnă un confort maxim pentru călători. Autovehiculul este dotat în acest caz cu toaletă, televizor, staţie de climatizare, scaune cu spătar şi cu şezut rabatabile. Totodată, cala pentru depozitarea bagajelor trebuie să aibă un volum minim de 3,5 metri cubi.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite