Bucureştiul - port la Dunăre, o afacere de un miliard de euro
0Mega-proiectul românesc de infrastructură, canalul Dunăre-Bucureşti, are tot mnai multe şanse de a deveni realitate.
Început în 1984 şi finalizat doar în proporţie de 70% până la Revoluţie, proiectul a intrat în conservare încă din anul 1994. „Într-o primă evaluare, finalizarea canalului Dunăre-Bucureşti ar presupune un cost de circa un miliard de euro", ne-au declarat surse apropiate Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI).
„După ce în urmă cu doi-trei ani s-au reluat discuţiile cu privire la acest proiect, în prezent ne aflăm în stadiul în care finalizăm studiul de fezabilitate. Cred că soluţia de finanţare va fi un parteneriat public-privat", spune Şerban Cucu, director în cadrul MTI.
De altfel, ideea transformării Capitalei în port fluvial capătă o greutate sporită, mai ales în contextul în care proiectul se numără printre priorităţile româneşti prinse în Strategia Uniunii Europene pentru regiunea Dunării, document aprobat recent de Comisia Europeană.