Brosuri de bilant "la nivel european" si procese de miliarde de lei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

O brosura pe hartie cerata, de cea mai buna calitate, dintre paginile careia iti zambeste seful Agentiei Domeniilor Statului (ADS). Aceasta este cea mai noua investitie a ADS in materie de promovare a

O brosura pe hartie cerata, de cea mai buna calitate, dintre paginile careia iti zambeste seful Agentiei Domeniilor Statului (ADS). Aceasta este cea mai noua investitie a ADS in materie de promovare a "rezultatelor benefice ale aplicarii programelor initiate de Guvernul Romaniei, Ministerul Agriculturii si derulate de ADS si directiile agricole": povesti intinse pe cateva zeci de pagini, in cel mai pur limbaj de lemn, despre activitatea agentiei in perioada 2001-2004. Cui foloseste asa ceva? "Era normal ca in momentul in care iti faci un bilant al activitatii sa-l prezinti la nivel european. Aceste brosuri au fost distribuite atat ambasadelor, precum cele ale Italiei si Austriei (circa 200.000 hectare din vestul tarii sunt deja in administrea investitorilor italieni - n.n), dar si la Senat si Camera Deputatilor. Nu le puteam trimite acestora patru foi prinse cu un capsator", crede Corneliu Popa, directorul general al ADS. Cu un tiraj de 100 de exemplare, la un pret de cost de 640.000 de lei/exemplar, brosura ar face invidioasa orice editura in ce priveste calitatea hartiei pe care este tiparita. Iar firma care a realizat-o nici macar nu a fost aleasa prin licitatie. "ADS a facut in anul 2003 o licitatie prin care a desemnat aceasta firma, pentru un contract valabil pe un an, atat pentru a publica in ziare anunturile privind licitatiile organizate de ADS, dar si pentru executia de tiparituri. In acest an am dat un nou anunt pentru angajarea unei noi firme, dar nu s-a prezentat nici una. Probabil deoarece comenzile noastre nu sunt atat de mari cat se asteptau acestea. Asa ca am facut un act aditional prin care am prelungit contractul cu Focus Advertising. In cursul saptamanii viitoare vom organiza din nou licitatie pentru desemnarea unei firme care sa ne presteze aceste servicii", ne-a declarat Popa. Pe langa tiparituri, banii ADS se mai duc si pe cele 1.600 de procese in care este implicata in prezent Agentia. "Nu facem fata cu personalul existent, asa ca am fost nevoiti ca in anumite zone din tara sa recurgem la serviciile unor firme specializate sau ale unor persoane autorizate sa ne reprezinte in procesele pe care le avem. Criteriul de alegere este cel mai mic pret oferit", a spus seful ADS. In acest an ADS are prevazute in buget cheltuieli cu aceste actiuni in instanta in suma de 4,5 miliarde de lei, din care a consumat pana acum 1,2 miliarde de lei. Majoritatea proceselor pe care Agentia le are sunt cu societatile care nu isi platesc redeventele catre stat.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite