Brandurile româneşti de confecţii trec graniţa

0
Publicat:
Ultima actualizare:

deschidă propriile magazine în capitalele unor ţări ca Ungaria, Bulgaria, Slovenia şi Ucraina, dar şi la Viena sau Paris. Dacă Graftex - deţinătorul francizei pentru România al brandului

deschidă propriile magazine în capitalele unor ţări ca Ungaria, Bulgaria, Slovenia şi Ucraina, dar şi la Viena sau Paris. Dacă Graftex - deţinătorul francizei pentru România al brandului Bigotti - a cucerit deja Balcanii, celelalte mărci aşteaptă a doua jumătate a anului viitor.
În maximum un an, produsele 100% româneşti din domeniul modei vor putea fi admirate în vitrinele propriilor magazine deschise în ţări vecine. Aceasta după ce ascensiunea pe piaţa autohtonă a pornit cu construirea unui brand puternic, urmată de dezvoltarea unor reţele de distribuţie în toată ţara. Românii care au creat mărci actualmente bine vândute în ţară au "fugit" de lohn, preferând să investească pe termen lung în calitate. Acesta este şi motivul pentru care costumele, cămăşile, cravatele şi accesoriile bărbăteşti, dar şi articolele destinate femeilor - toate, produse de concepţie autohtonă - vor fi cumpărate de către europeni.

Alb şi Negru, la Paris şi Viena
"În a doua jumătate a anului viitor vom deschide propria reţea de retail în Paris şi Viena. Deocamdată suntem în stadiul de negociere a locaţiilor", ne-a declarat Gabriel Muraru, managerul companiei de confecţii de ceremonie Alb şi Negru (brand deţinut împreună cu Agnes Toma) şi Dinasty. El nu crede că penetrarea pieţei europene ar fi riscantă pentru afacerea pe care o conduce, mai ales că nivelul chiriilor spaţiilor comerciale este chiar mai mic comparativ cu Bucureşti. Intenţia lui Muraru de a înfiinţa reţele de retail în ţări ca Franţa şi Austria vine după ce în România a deschis în nouă ani zece magazine din reţeaua Dinasty, cărora li se adaugă alte 18 unităţi Alb şi Negru în Bucureşti şi în mai multe oraşe mari. "Nu ne interesează extinderea în oraşe mici cu magazinele proprii", explică Muraru strategia de dezvoltare. În privinţa oraşelor mari, în care cele două branduri există deja, locaţiile favorite sunt arterele pietonale, cu vizibilitate bună.

Bigotti intră în Bulgaria şi Ucraina
În schimb, Bigotti a intrat deja în Bulgaria cu un magazin şi se pregăteşte de deschiderea celui de-al doilea, în câteva zile, ne-a declarat Mariana Duţă, brand manager la Graftex - firma care are licenţa de distribuţie pentru marca Bigotti pe piaţa românească. "Nefiind românesc, majoritatea văd brandul Bigotti ca pe unul italian. Aceasta se datorează marketingului, făcut de italieni", explică Mariana Duţă. În acelaşi timp, marca va putea fi cumpărată direct din propria reţea de retail şi în Odessa, în acest sezon. Intrarea pe pieţele externe vine după ce în România există un lanţ format din 20 de magazine în mai multe oraşe mari, printre care Bucureşti, Timişoara, Cluj-Napoca, Bacău ori Constanţa. În privinţa locaţiilor specifice în care vor putea fi cumpărate articolele aparţinând brandului Bigotti în ţările vecine, acestea sunt numai malluri, ca şi în România. "În nici un caz noi nu suntem interesaţi de magazinele situate pe artere pietonale", explică Mariana Duţă.

Tina R vrea în Ungaria
După 11 ani de activitate pe piaţa românească, timp în care au fost deschise 17 magazine proprii, şi marca Tina R se pregăteşte să intre în ţările vecine. Alin Gălăţescu, directorul artistic al companiei, ne-a declarat că prima ţară spre care se îndreaptă marca românească de fashion va fi Ungaria, unde intenţionează deschiderea a cel puţin trei magazine. "Aşteptăm să intrăm în Uniunea Europeană, însă abia în a doua jumătate a anului viitor", explică Alin Gălăţescu. Aceeaşi strategie de dezvoltare externă va fi aplicată şi pentru Bulgaria, în Sofia, unde se intenţionează înfiinţarea propriei reţele de vânzare prin intermediul unui magazin. Tina R vrea să intre şi în Slovenia, mai spune Gălăţescu. Locaţiile favorite în care poate fi comercializat conceptul de design de damă sunt atât zonele pietonale, cât şi cele cu aflux maxim din vecinătatea mall-urilor.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite