Brandul turistic de ţară ne costă două milioane de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ministerul Turismului vrea să atragă, prin programele de promovare, vizitatori din Europa Occidentală şi America de Nord. Executivul va cheltui în acest an aproximativ şapte milioane de euro

Ministerul Turismului vrea să atragă, prin programele de promovare, vizitatori din Europa Occidentală şi America de Nord.

Executivul va cheltui în acest an aproximativ şapte milioane de euro pentru programe de promovare turistică a României, din care două milioane de euro vor fi folosite pentru lansarea unui brand turistic naţional, prin care să fie atraşi mai mulţi vizitatori.

Guvernul a aprobat ieri fondurile prevăzute în programul anual de marketing şi promovare turistică.


Acesta are ca scop promovarea celor mai importante destinaţii şi forme de turism în ţară şi pe principalele pieţe turistice din străinătate.


"Este pentru prima oară când un astfel de program este rezultatul colaborării în Consiliul Consultativ pentru Turism. Până acum, aceste decizii se luau într-un birou, la nivel de funcţionari, dar am considerat că acest parteneriat public-privat este necesar şi benefic", a declarat Ovidiu Silaghi, ministrul pentru întreprinderi mici şi mijlocii, comerţ, turism şi profesii liberale.


Promovare în cataloagele turistice


Programul prevede promovarea brandului turistic naţional în perioada 2008-2010, acţiuni de marketing prin internet şi alte mijloace electronice, participarea la manifestări expoziţionale de turism în ţară şi în străinătate, organizarea de vizite educaţionale şi de informare, în ţară, activităţi de promovare şi publicitate prin intermediul companiilor aeriene care operează zboruri către destinaţii din România şi prin intermediul principalelor aeroporturi din ţară şi din străinătate pe care operează curse internaţionale către România.


Totodată, în cadrul programului vor fi lansate activităţi de promovare prin inserţii publicitare în cataloagele turistice realizate de către touroperatori, şi vor fi relizate ghiduri despre România, hărţi, albume, cataloage, cărţi cu specific de turism.

Executivul a aprobat ieri şi Programul anual de dezvoltare a produselor turistice, cu un buget de 1,39 milioane euro, pentru restructurarea sistemului informaţional în domeniul turismului, organizarea de parteneriate internaţionale, servicii de consultanţă pentru perfecţionarea cadrului legal conform regulilor UE şi realizarea de achiziţii materiale documentare.


Silaghi a precizat că ministerul are ca obiectiv "creşterea ritmului circulaţiei turistice din Europa de Vest şi America de Nord" cu aproximativ 5% şi o creştere anuală de circa 3% în următorii trei ani a bazei de produs pentru turism.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite