Boagiu face curăţenie pe Autostrada Soarelui

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a anunţat ieri că a reziliat contractul cu firma franceză care trebuia să execute un tronson din autostrada A2. Compania franceză Colas ceruse 16 milioane de euro în plus şi prelungirea termenului cu 24 de luni pentru realizarea tronsonului de autostradă Cernavodă-Medgidia.

Măsura de reziliere a contractului încheiat între Ministerul Transporturilor şi compania Colas în 2008 a fost luată ieri, ca urmare a refuzurilor repetate ale francezilor de a continua execuţia lucrărilor. „Aceştia au invocat diverse motive pentru a justifica întârzierile, lipsa unei planificări şi a unei mobilizări corespunzătoare, precum şi lipsa aprovizionării cu materiale", se arată într-un comunicat al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).

Ministrul Anca Boagiu a anunţat că în luna mai va fi organizată o altă licitaţie pentru atribuirea acestui contract, iar lucrările vor începe până la finele anului. Companiei Colas i s-au cerut explicaţii pentru întârzieri pe data de 22 martie a acestui an, potrivit ministrului român al Transporturilor, însă francezii nu au dat niciun răspuns.

Cum se justifică francezii

Pentru că traseul autostrăzii a fost deviat, Colas a cerut suplimentarea bugetului cu încă 16 milioane de euro. „Evaluarea consultantului arată că noul traseu costă cu cinci milioane de euro mai puţin faţă de cât a cerut Colas", a declarat ieri Anca Boagiu. „Din cei 20 de kilometri ai proiectului, doar o porţiune de 5 km a fost pusă la dispoziţia Colas, în data de 12 iulie 2010. Colas a mobilizat toate resursele necesare şi a efectuat lucrări pe această porţiune din acel moment", a anunţat constructorul francez.

În urmă a rămas un drum pietruit

Firma care trebuia să construiască tronsonul de autostradă Cernavodă-Medgidia şi-a strâns ieri cele 150 de utilaje din zonă. Pe traseu mai rămăsese doar un Cartepillar care netezea drumul de întoarcere pentru utilajele mai mici. Muncitorii firmei Colas au strâns până şi indicatoarele de pe traseu. În urmă a rămas trasată doar „albia" autostrăzii şi câţiva ţăruşi care marcau locurile unde nu s-au efectuat exproprierile. Pe traseu lucrau aproximativ 300 de muncitori.

O parte dintre ei vor fi redistribuiţi pe alte şantiere din ţară ale firmei Colas şi o parte vor intra în şomaj tehnic. Managerul francez de proiect, Jan Baptiste Guenet, a declarat: „Am oprit şantierul ca urmare a notificării CNADNR şi a dorinţei noastre de a înceta lucrările. S-a reziliat contractul unilateral pentru că nu am avut front de lucru". Guenet a precizat că acest conflict va ajunge la Curtea de Arbitraj.

224 de milioane de euro este valoarea totală a contractului încheiat pentru construcţia tronsonului Cernavodă-Medgidia

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite