Boagiu despre construcţia de autostrăzi: „Dacă tot timpul ne autoflagelăm şi ne autocriticăm, nu ştiu unde vom ajunge.”

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, amână cu încă un an promisiunea făcută în programul de guvernare din 2008 de a construi 800 de kilometri de autostradă, până în 2012.

Întrebată dacă a crezut în aceste cifre, la momentul când s-a realizat programul de guvernare, Boagiu a punctat comunicarea deficitară cu reprezentanţii Comisiei Europene. „Sunt mai mulţi factori care au împiedicat construirea de autostrăzi: întârzierea în acreditarea autorităţii de management, care s-a întâmplat în 2009, precum şi o comunicare insuficient de bună cu Comisia Europeană. Dar astăzi avem în execuţie 276 de kilometri de autostradă şi sunt 183 de kilometri de autostradă care au fost adjudecaţi pe bani europeni", a declarat ministrul Transporturilor, în cadrul unei emisiuni a postului ProTV.
Ministrul susţine totodată că cei 800 de kilometri de autostrăzi prevăzuţi în programul de guvernare vor fi finalizaţi în 2013.

Rugată să comenteze cum s-a simţit când pentru un singur tronson de numai 14 kilometri de pe Autostrada Soarelui s-au realizat două inaugurări, în timp ce maghiarii ne devansează net la acest capitol, Boagiu a răspuns că aceasta „este una dintre aborările care ne duce în hău. Dacă tot timpul ne autoflagelăm şi ne autocriticăm, nu ştiu unde vom ajunge. Eu prefer să gândesc pozitiv. Ştiu că în acest moment programul este demarat, îmi doresc să fie continuat."

Contractul cu Bechtel rămâne secret

Ministrul Transporturilor a mai arătat că statul este de acord cu desecretizarea contractului încheiat cu Bechtel pentru construcţia autostrazii Transilvania, însă nu are acordul companiei americane pentru a face publice clauzele din acord.

Boagiu a spus că finalizarea proiectului de construcţie a autostrăzii pe traseul Braşov-Borş va fi dificilă întrucât finanţarea din partea statului va fi greu de realizat. „Trebuie să ne gândim şi la finanţări pentru a face şi acest culoar. Şi aici nu ascund faptul că finanţarea este greu să mai vină de la stat, ea va trebui să vină din zona privată", a menţionat ministrul. Ea a arătat că, în baza unei clauze din contract, compania Bechtel primea un milion de euro pe lună indiferent de volumul de muncă prestat.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite