Biletele de microbuz, mai scumpe din cauza anvelopelor de iarnă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Transportatorii rutieri ameninţă cu creşterea tarifelor şi cu blocarea şoselelor din jurul Capitalei. Ultimele proiecte din domeniul rutier – aplicarea unei taxe de autostradă şi obligativitatea echipării cu anvelope de iarnă – i-au făcut pe şoferi să-şi piardă răbdarea.

Viaţa navetiştilor va fi ceva mai scumpă după căderea primelor zăpezi, pentru că şoferii de microbuze (şi nu numai ei) vor fi nevoiţi să majoreze tarifele de transport pentru a respecta noile reglementări aflate acum în fază de proiect. Reprezentanţii mai multor companii de transport cu microbuze au declarat pentru „Adevărul" că, dacă vor fi nevoiţi să-şi echipeze maşinile după noile norme, „vor apărea costuri suplimentare care inevitabil vor fi transferate în preţurile biletelor de călătorie".

Ion Comuşi, directorul general al companiei C&I, crede că nu toţi şoferii îşi vor echipa maşinile corespunzător, astfel că va exista din nou o concurenţă neloială în rândul acestora. „Firmele civilizate, care vor respecta noile reguli, se vor vedea nevoite să crească tarifele, astfel că va trebui să avem o lege pe care să o aplice cu toţii, nu doar transportatorii corecţi", ne-a declarat reprezentantul C&I.

Pe de altă parte, Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT) a anunţat că va protesta ferm faţă de taxarea autostrăzilor şi de obligativitatea montării cauciucurilor de iarnă. FORT susţine că transportatorii nu pot suporta în această perioadă niciun cost suplimetar şi că actuala valoare a rovinietei trebuie să scadă pentru transportul comercial cu cel puţin 40% pentru a justifica ulterior o valoare de trei euro pentru utilizarea unei autostrăzi.

Şoferii, gata să iasă în stradă

„Atât referitor la cauciucurile de iarnă, cât şi la introducerea taxelor de autostradă, absolut nimeni din Guvern sau Ministerul Transportului nu a consultat transportatorii înainte de a prezenta proiectele presei. Cu toate că au existat mai multe solicitări înaintate de Federaţia noastră către ministrul Anca Boagiu, niciun răspuns nu a fost primit de patronate până în prezent. Dacă lucrurile vorcontinua aşa, vom fi nevoiţi să ne căutăm dreptatea în stradă, ca în anii 2005-2008 atunci când, în mai multe rânduri, Piaţa Victoriei, Bucureştiul sau centura Capitalei au fost paralizate de protestele transportatorilor", a precizat ieri, într-un comunicat, conducerea FORT.

Augustin Hagiu, preşedintele FORT, ne-a declarat că pierderile cauzate de costurile suplimenare cu anvelopele de iarnă sunt comparabile cu cheltuielile inutile generate de plata inutilă rovinietei (în condiţiile în care infrastructura rutieră nu este complet utilizată). „Şoferii sunt nevoiţi adesea să ocolească bucăţi de drum şi să facă manevre suplimentare pentru a evita zonele cu gropi de pe şosele - acestea presupun costuri suplimentare pe care nimeni nu le decontează", a precizat liderul FORT.

Un proiect inaplicabil

Cauciucurile care au inscripţia „M&D" („mud&snow", adică noroi şi zăpadă) sunt cele valabile pentru circulaţia de iarnă, însă poliţiştii, la controale, nu vor avea baza legală pentru a le identifica, explică reprezentanţii şoferilor.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite