Bilete mai ieftine la avionul viitorului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Preţul călătoriilor cu avionul va continua să scadă în următorii ani, datorită competiţiei de pe piaţă şi noilor tehnologii care scad consumul de combustibil. Creşterea tarifelor la carburanţi şi obligaţia de reducere a emisiilor poluante vor remodela întregul sistem aeronautic, cred specialiştii.

Norul de cenuşă vulcanică perturbă din nou traficul aerian european

Rapiditatea şi siguranţa au adus în sectorul transportului aerian un număr din ce în ce mai mare de pasageri, care va creşte pe viitor cu 4-5% pe an, după cum arată Asociaţia Internaţională a Transportatorilor Aerieni.

Concurenţa şi investiţiile masive în noile tehnologii vor permite ieftinirea continuă a biletelor în următorii ani, au susţinut participaţii la summit-ul pe tema dezvoltării industriei aviatice în următoarele decade, organizat de Lufthansa şi Boeing cu ocazia a 50 de ani de colaborare.

Noile valori

Evenimentul a reunit, sâmbătă, la Hamburg, în Germania, peste 500 de reprezentanţi ai domeniului aeronautic şi ziarişti din întreaga lume. „În urmă cu 10 ani era un lux să călătoreşti cu avionul. Cu cât mai mulţi oameni folosesc acest mijloc de transport, cu atât acesta va deveni mai ieftin", a arătat Wolfgang Mayrhuber, preşedinte al board-ului executiv şi CEO al Lufthansa.

Părerea a fost împărtăşită de Mark King, preşedinte al diviziei de aeronautică civilă din cadrul Rolls-Royce, producător de motoare de avion, potrivit căruia noile tehnologii vor îmbunătăţi condiţiile de călătorie şi vor atrage din ce în ce mai mulţi pasageri.

Pentru industria aviatică, următorii ani vor fi punctul de trecere la o altă mentalitate. Motoarele care sunt acum pe piaţă au fost construite într-un moment în care preţul carburanţilor era scăzut, problema consumului era minoră, iar încercările de reducere a emisiilor de dioxid de carbon - un lux. Noua eră schimbă la 180 de grade aceste valori.

În prezent, 2% din totalul emisiilor de dioxid de carbon la nivel mondial provin din transportul aerian, iar jucătorii din domeniu şi-au propus reducerea acestora cu 50% până în anul 2050, alocând nu mai puţin de 20 de miliarde de euro anual acestei ţinte. Un rol important în această scenă îl vor avea biocombustibilii. „Până în urmă cu doi-trei ani, nimeni nu lua în calcul această variantă. Acum se fac deja teste pentru utilizarea biocombustibililor în aviaţie, ceea ce va revoluţia sectorul", a mai spus şeful Lufthansa.

Tehnologia de mâine

Potrivit lui James McNerney, preşedinte şi CEO al Boeing, compania pe care o reprezintă se îndreaptă spre noua generaţie de avioane mult mai uşoare, mai silenţioase şi mai eficiente din punctul de vedere al consumului. Acesta a arătat că, dacă durata fiecărui zbor de pe planetă ar fi redusă cu un minut, s-ar economisi 2.500 de tone de emisii poluante. Oficialul companiei americane a dezvăluit tehnologia care va exista pe piaţă peste 50 de ani, aflată deja în testare la NASA.

„Cheia este un «material deştept», rezistent la viteză şi presiune, capabil să-şi remedieze singur deficienţele", susţine şeful Boeing. „Trebuie să remondelăm întregul sistem în următorii ani, pentru a avea, în acelaşi timp, consum eficient, nivel redus al zgomotului şi emisii limitate" a fost concluzia reprezentantului Rolls-Royce.

Piaţa îşi revine

La capitolul piedici, oficialii Lufthansa au amintit reticenţa guvernelor de a finanţa lucrări de infrastructură şi de cercetare în domeniu. „Managementul controlului de trafic aerian nu e deloc aşa cum ar trebui. Încă nu avem un spaţiu aerian sigur, întrucât guvernele nu se aşează la aceeaşi masă pentru discuţii", a spus directorul operaţional al Lufthansa, Jurgen Raps, într-o discuţie cu reprezentanţii presei din România.

După pierderi operaţionale de 300 de milioane de euro în primul trimestru, operatorul german speră la o revenire în următoarele luni, astfel încât câştigul anual să fie la nivelul celui din 2009, de 130 de milioane de euro. „Există semne pe piaţă de revenire a cererii. Asia şi Africa sunt foarte promiţătoare", a arătat, la rândul său, directorul de comunicare pentru Europa, Aage Dunhaupt.

Un nou model Boeing

Boeing a anunţat, în cadrul summitului de la Hamburg, începerea lucrărilor la prima aeronavă 747-8 International, pe care o va livra companiei Lufthansa la finele anului 2011. Avionul are 467 de locuri, cu 51 mai multe decât predecesorul său, consumul de carburanţi este cu 16% mai mic, iar nivelul zgomotului - cu 30% mai redus.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite