Berceanu vrea 1.800 km de autostradă până în 2013

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Până la sfârşitul anului se vor construi aproape 300 kilometri de autostradă, iar în 2008 reţeaua se va extinde la 420 kilometri În următorii şapte ani, reţeaua naţională de

Până la sfârşitul anului se vor construi aproape 300 kilometri de autostradă, iar în 2008 reţeaua se va extinde la 420 kilometri

În următorii şapte ani, reţeaua naţională de drumuri ar putea spori cu 1.800 kilometri de autostradă. Investiţiile necesare vor depăşi 12,8 miliarde de euro, din care 5% împrumuturi externe, 12% din fondurile nerambursabile ISPA şi Fondul de Coeziune, de la bugetul statului urmând să vină 10,7 miliarde de euro.

Potrivit noilor estimări, la sfârşitul acestui an vor fi în exploatare 298 kilometri de autostradă, 420 kilometri la finele lui 2008 şi 795 kilometri în 2010. "Autostrăzile şi traseele prioritare pentru europeni trebuie făcute cu bani europeni, cele care au trafic mare trebuie făcute în concesiune, cu bani privaţi sau de la bănci pentru a avea repede autostrăzi, şi doar pentru traseele care ne interesează pe noi, pentru a lega anumite regiuni, trebuie folosiţi bani de la buget. Şi aici nu mă refer la bugetul ministerului, ci la fonduri pe care Ministerul Finanţelor poate să le atragă, astfel încât să construim autostradă într-un termen scurt, iar apoi să plătim 15-20 ani", a precizat ministrul transporturilor. Berceanu a precizat că, potrivit strategiei de construcţie a autostrăzilor, ţara noastră va avea, până în 2013, 1.800 km.

Calendar pentru construcţia autostrăzii Transilvania

Totodată, Radu Berceanu, a declarat că se va întâlni cu conducerea centrală a companiei americane Bechtel, pentru a stabili un calendar al lucrărilor de construcţie a autostrăzii Transilvania, în lipsa unor prevederi contractuale stricte privind graficul lucrărilor. "Mă voi întâlni, în scurt timp, cu conducerea din America a companiei Bechtel, pentru a stabili un grafic foarte precis de derulare a lucrărilor", a afirmat Berceanu.

El a arătat că Ministerul Transporturilor nu poate să exercite presiuni asupra firmei americane Bechtel, întrucât prevederile contractuale "sunt foarte vagi şi dezavantajează partea română". "Contractul prevede lucruri foarte vagi şi nu prea are penalităţi pentru neîndeplinirea obligaţiilor constructorului. Este un contract foarte prost făcut pentru partea română şi foarte bine pentru partea americană. Are multe modalităţi foarte concrete de coerciţie pentru români, însă noi nu avem multe mijloace de a impune ceva. Dacă ne dau în judecată, avem şanse foarte mici de câştig, aşa că singurul lucru care ne rămâne de făcut este să avem discuţii foarte serioase cu Bechtel", a spus Berceanu.

Circulaţia pe autostrăzile existente, dar şi pe cele care sunt în planurile guvernului pentru următorii ani ar putea fi taxată cu sume ce vor varia între trei şi şase euro pentru fiecare 100 kilometri de autostradă. Ministrul transporturilor a precizat că vrea autostrăzi cu taxe şi drumuri naţionale fără taxe. "În felul acesta, o familie care merge la nepoţi şi nu are nevoie să ruleze pe autostradă cu 130 de kilometri/oră poate alege un drum naţional să admire peisajul. Iar toţi posesorii de Audi Q7 îşi vor speria ocupantele maşinii pe autostradă şi vor plăti cinci euro", a spus Berceanu.

Mă voi întâlni, în scurt timp, cu conducerea din America a companiei Bechtel, pentru a stabili un grafic foarte precis de derulare a lucrărilor
Radu Berceanu
ministrul transporturilor

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite