Berceanu crede că disputele politice vor întârzia proiectele de infrastructură

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Construcţia de autostrăzi şi modernizarea căilor ferate nu pot continua fără concesionările deja programate Pe picior de plecare din Ministerul Transporturilor, Radu Berceanu s-a

Construcţia de autostrăzi şi modernizarea căilor ferate nu pot continua fără concesionările deja programate

Pe picior de plecare din Ministerul Transporturilor, Radu Berceanu s-a lansat, ieri, într-o serie de avertismente şi recomandări adresate celui ce va prelua conducerea instituţiei. El a amintit, în primul rând, de proiectele de infrastructură - autostrăzi, drumuri naţionale şi căi ferate - aflate acum în diverse stadii de pregătire, a căror aplicare ar putea întârzia din motive de natură politică.

"Voi încerca să-l conving pe viitorul ministru că la Transporturi lucrurile importante sunt cele de perspectivă, pe termene de 7-8 ani; cine se va apleca numai asupra lucrărilor pe care eventual le va inaugura în timpul mandatului nu va face nimic", a spus Berceanu. El s-a referit, în context, şi la proiectul unei hotărâri de guvern privind centurile rutiere ocolitoare pentru mai bine de 20 de oraşe, a cărui adoptare a întârziat în mod inexplicabil. "Am elaborat documentaţia încă din ianuarie, dar proiectul se plimbă de colo-colo şi de atunci nu a mai fost luat în seamă. Lucrurile s-au oprit, probabil pentru ca hotărârea să fie prezentată ca o mare victorie a ministrului următor; cred că s-a aşteptat o schimbare care poate a fost decisă mai demult", a mai spus Radu Berceanu. Cel puţin teoretic, contractele pentru atribuirea concesiunii autostrăzilor ce urmează să fie construite în România ar trebui să fie semnate în primăvara anului viitor.

Autostrada Transilvania ar putea costa dublu

Autostrada Transilvania "este un proiect extrem de prost negociat, un proiect pentru care nu se ştie exact traseul, nodurile rutiere, dar s-a semnat un contract foarte repede, ca să se spună în campania electorală că facem autostradă în Transilvania", a afirmat Berceanu. El a denunţat şi lipsa termenelor din contractul cu o valoare de 2,2 miliarde de euro încheiat în 2004 cu compania americană Bechtel: "Contractul prevede preţuri-ţintă, nu preţuri, cantităţi-ţintă, nu cantităţi. La fel - termene-ţintă, nu termene. Probabil că, în acest ritm, autostrada va costa mai mult de două ori decât prevede contractul iniţial, pentru că s-a făcut un contract foarte prost în 2003-2004 şi nu văd cum aceste lucruri vor putea fi îndreptate".

Pentru acest an, Bechtel are alocate 120 milioane euro pentru lucrări, în special pentru tronsoanele Gilău - Câmpia Turzii şi Suplacu de Barcău - Borş, care ar fi trebuit să fie finalizate în 2009. Contractul prevede ca aceste tronsoane să fie finalizate în 2009, urmate de porţiunea Cluj - Suplacu de Barcău - să fie finalizată în 2010, pentru a se face legătura cu frontiera româno-ungară.

Circulaţia pe Drajna-Feteşti-Cernavodă, deschisă pe 1 mai

Tronsonul Drajna - Feteşti de pe Autostrada Bucureşti - Constanţa va fi dat în folosinţă pe data de 1 mai, astfel încât românii vor putea circula până la Cernavodă pe autostradă, a mai anunţat Radu Berceanu, la ultima sa conferinţă în calitate de ministru al transporturilor.

Voi încerca să-l conving pe viitorul ministru că la Transporturi lucrurile importante sunt cele de perspectivă, pe termene de 7-8 ani
Radu Berceanu
fostul ministru al transporturilor

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite