Benzină, motorină sau GPL?

0
Publicat:
Ultima actualizare:

carburantului şi nivelul de consum. Mai apoi, a apărut "moda GPL", care a detronat pentru o perioadă dictatura Diesel. Astăzi, prea puţini şoferi mai apelează la montarea sistemului GPL pe

carburantului şi nivelul de consum. Mai apoi, a apărut "moda GPL", care a detronat pentru o perioadă dictatura Diesel. Astăzi, prea puţini şoferi mai apelează la montarea sistemului GPL pe maşină, mai ales din cauza pierderii garanţiei şi consumului mare la suta de kilometri.
Statisticile importatorilor auto din România arată că doar 47% din autoturismele vândute în ultimii doi ani folosesc drept carburant benzina. De ce preferă românii în continuare maşinile Diesel? Specialiştii susţin că unul dintre criteriile cele mai importante în achiziţionarea unei maşini noi îl constituie consumul de carburant şi cheltuielile postvânzare. "În general, cei care efectuează anual până la 20.000 de kilometri ar trebui să opteze pentru o maşină pe benzină, iar cei care depăşesc acest număr ar trebui să aleagă motorizarea Diesel", susţine Claudiu şerean, importator auto.
"Motorul Diesel consumă mai puţin datorită cuplului mai bun, doar că amortizarea diferenţei de preţ benzină-motorină se realizează în circa şapte ani. În plus, maşinile pe motorină presupun un schimb al filtrelor de ulei mai frecvent. Preţul de achiziţie al unui Diesel este mai mare, reviziile sunt mai scumpe, la fel şi piesele de schimb. Dacă facem aceste calcule, vom ajunge la concluzia că diferenţele mari în ceea ce priveşte cheltuielile cu o maşină Diesel şi una pe benzină sunt nesemnificative", explică şerean.

GPL, o afacere doar pentru taximetrişti
În 1998 apărea la Petrom Băneasa din Bucureşti primul schid GPL. "În acea perioadă a fost o explozie pe piaţa carburanţilor, foarte multe maşini optând pentru instalaţiile pe gaz", povesteşte Ilie Anghel, directorul unei companii de taximetre din Bucureşti. Atunci, preţul gazului reprezenta 40 la sută din cel al benzinei, iar instalaţia costa în jur de 200 de dolari. Astăzi, un litru de gaz costă 1,75-1,8 RON, iar montarea instalaţiei GPL costă 800 de euro. În aceste condiţii, ca să ai de câştigat trebuie să rulezi minimum 100 de kilometri pe zi. Este încă o afacere, doar pentru taximetrişti.

Logan pe benzină vs Logan Diesel
Am luat ca exemple Logan Laureate Plus 1.4 MPI şi Logan Ambition 1,5 dCi.
* Preţul de achiziţie a Loganului pe benzină (MPI) este de 8.250 de euro, faţă de 9.260 al Loganului Diesel
* Revizia de 15.000 de kilometri la motorizarea Diesel costă mai scump faţă de cea pe benzină cu aproximativ 500.000 de lei vechi
* O pompă de benzină costă 6,5 milioane de lei vechi, faţă de aproximativ 18 milioane o pompă de injecţie pentru Logan Diesel
* Reviziile la Diesel se efectuează o dată la 10.000 de kilometri, în timp ce reviziile pentru motorizarea pe benzină, o dată la 15.000 de kilometri
* Filtrele de ulei la Logan Diesel se schimbă mai frecvent decât cele de la Logan Laureate

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite