Bani pentru Bechtel mai sunt foarte puţini. Ce facem cu Autostrada Transilvania?

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un document al Ministerului Transporturilor arată că statul român are nevoie, în acest an, de 3,16 miliarde de lei pentru continuarea lucrărilor la Autostrada Transilvania. Fondul alocat de la bugeteste, însă, de doar 700 de milioane de lei, în condiţiile în care datoriile către Bechtel erau la finele anului trecut de 903 milioane de lei.

În prezent, compania Bechtel - constructorul autostrăzii - are în lucru ultimii zece kilometri din tronsonul Câmpia Turzii-Gilău şi sectorul Suplacu de Barcău-Borş, în
lungime de 64 de kilometri.
„În contextul în care valoarea fondurilor aprobate de la bugetul de stat pentru proiectul Autostrada Transilvania (în valoare de 700 milioane de lei) sunt insuficiente pentru achitarea datoriilor înregistrate la sfârşitul anului 2009 (903,92 milioane de lei), antreprenorul Bechtel International a redus treptat ritmul lucrărilor pe cele două secţiuni“, potrivit Ministerului Transporturilor. Până la finele lunii aprilie, MTI a plătit Bechtel 607,6 milioane de lei ca parte a datoriilor şi mai are de achitat 394 de milioane de lei. Tronsonul Câmpia Turzii-Gilău are o lungime de 55 de kilometri, din care au fost finalizaţi anul trecut 42 de kilometri. De asemenea, compania americană a realizat anul trecut şi viaductul de pe sectorul Suplacu de Barcău-Borş, în lungime de doi kilometri.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite