Bancile cheltuiesc anual sute de mii de euro pentru politele de asigurari

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Institutiile bancare cheltuiesc anual sute de mii de euro pentru politele de asigurare, sumele variind in functie de dimensiunea bancii si de limita de raspundere aleasa de banci (care poate fi de

Institutiile bancare cheltuiesc anual sute de mii de euro pentru politele de asigurare, sumele variind in functie de dimensiunea bancii si de limita de raspundere aleasa de banci (care poate fi de ordinul a milioane de euro pe an). Cele mai multe dintre banci detin polite specifice complexe de asigurare a riscurilor operationale, care includ, printre alte clauze, si riscul de furt si distrugere de valori sau numerar pe durata transportului acestora. Pe langa acest risc, polita mai acopera si riscul de frauda din partea angajatilor bancii sau riscul de furt /distrugere de valori si numerar la sediul bancii, precum si riscuri legate de transferurile electronice. "In general, cele mai multe riscuri rezulta din activitatea propriilor angajati ai institutiilor bancare, nu pe parcursul transporturilor de valori. Desi multe banci au polite complexe de asigurare, unele institutii bancare prefera incheierea unei asigurari separate pentru riscurile din timpul transportului", ne-a declarat Karina Rosu, director executiv al KaRo Servicii Asigurari. Majoritatea bancilor mari prezente pe piata romaneasca isi asigura transporturile de valori si numerar cu masinile proprii, pentru aceste operatiuni detinand polite de asigurari, sumele fiind reasigurate la institutii de profil din strainatate. La incheierea unei astfel de polite specifice de catre o banca se realizeaza o inspectie de risc, care presupune completarea unui formular cu intrebari legate de modalitatea in care se face transportul de bani (cu masini proprii sau cu o firma din afara), cate masini se folosesc, daca echipajul este inarmat, daca se folosesc forte de Politie sau jandarmi, daca soferii sunt supusi unor teste psihologice, precum si daca acestia consuma droguri sau alcool. "Este o intrebare daca institutia bancara verifica chiar cazierul soferului, alta care tine de gradul de securitate a vehiculului cu care se efectueaza transportul. Avantajul realizarii unei inspectii de risc il reprezinta faptul ca institutia bancara isi creeaza astfel o imagine mai buna a riscului care exista pe durata transportului de bani", ne-a declarat Karina Rosu. Ea crede ca pe termen lung furtul celor trei milioane de euro va avea un impact asupra reasiguratorilor internationali (firmele la care se asigura, la randul lor companiile de asigurare). "Incidentul era cunoscut de saptamana trecuta de asiguratorii din piata londoneza de profil. Pana in acest moment, Romania nu figura cu "probleme" la acest capitol. De regula, astfel de situatii sunt luate in calcul atunci cand este evaluat riscul unui client provenit dintr-o anumita tara. In mod cert insa, va trebui ca de acum incolo si noi sa mentionam acest incident cand vom face prezentari pentru partenerii nostri internationali privind piata de asigurari", a mai spus Karina Rosu. "Nu cred ca reasiguratorii si nici companiile de asigurari vor scumpi politele ca urmare a acestui eveniment. Insa asociatia firmelor de paza si protectie ar trebui sa stabileasca un nivel minim de asigurare de raspundere profesionala pentru membrii sai", a completat Bogdan Andriescu, presedintele Uniunii Nationale a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari din Romania (UNSICAR).

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite